ترندهای روز

شاه‌میگوی نارنجی فوق‌العاده کمیاب از زنده جوشیده شدن در قابلمه نجات پیدا کرد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

یک سازمان حقوق حیوانات موفق شده است یک سخت پوست بسیار کمیاب را که تنها یک در ۳۰ میلیون احتمال وجود دارد، از یک فروشگاه مواد غذایی نجات داده و به دریا بازگرداند.

ماه گذشته، هنگامی که محموله ای از شاه میگو به یک فروشگاه مواد غذایی در لانگ آیلند، نیویورک رسید، کارگران متوجه منظره ای غیرعادی شدند: موجودی نارنجی رنگ که در میان دسته ای شاه میگو قهوه ای لانه کرده بود.

بسیار نادر است که یک شاه میگوی نارنجی توسط ماهیگیران صید شود، زیرا از هر ۳۰ میلیون شاه میگو، تنها یکی به طور طبیعی نارنجی است.

این سخت پوست نادر که بعداً کلمنتاین نام گرفت، به سرعت در فروشگاه مورد توجه قرار گرفت.

جان دی لئوناردو، رئیس گروه حفاظت از حیوانات لانگ آیلند نیویورک، گفت که فروشگاه ابتدا با آکواریوم لانگ آیلند تماس گرفت و امیدوار بود که آکواریوم آن را بپذیرد. اما آکواریوم این پیشنهاد را رد کرد.

این زمانی بود که پناهگاه حیوانات ساوتهمپتون وارد عمل شد و به رفاه حیوانات لانگ آیلند اطلاع داد. سپس سازمان با فروشگاه مواد غذایی هماهنگ کرد تا کلمنتاین را در روز سه شنبه به دریا بازگرداند.

آقای دی لئوناردو در این رابطه گفت: خودمان یک مخزن بزرگ آب نمک آماده کردیم تا شرایط اولیه بیولوژیکی آن را بازیابی کنیم، سپس آن را به اقیانوس آوردیم، به محض اینکه این شاه میگو اقیانوس را دید، آماده حرکت شد و بلافاصله شروع به جستجو کرد. غذا

وی با بیان اینکه شاه میگوهایی مانند کلمنتاین شایسته «زندگی آزاد» هستند، گفت: همه آنها می خواهند در زیستگاه طبیعی خود زندگی کنند نه اینکه در دیگ کسی بجوشانند یا در آکواریوم تنگ بمانند. “

در تعدادی از کشورها مانند سوئیس، نروژ و نیوزلند، پختن میگوهای شاه زنده در حالی که هنوز بیدار هستند غیرقانونی است.

رئیس گروه حمایت از حیوانات لانگ آیلند با اشاره به اینکه شاه میگوها حیوانات حساس و باهوشی هستند، گفت: مانند همه آبزیان، زمانی که آنها را از زیستگاه های اقیانوسی خود خارج می کنند تا خورده شوند یا در آکواریوم های تنگ محبوس شوند، رنج می برند.

این اولین بار نیست که شاه میگوی پرتقالی در حال انقراض در آستانه سرو در بشقاب شام قرار می گیرد.

شاه میگوی نارنجی دیگر با نام مستعار “تصادف” در اوایل ژوئیه در دنور، کلرادو، نجات یافت و به اقیانوس بازگشت.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا