اخبار اقتصاد ایران

شاهین شاسی بلند محصول جدید سایپا+ عکس

پروژه جدید تولید خودروی هاچ بک گروه خودروسازی سایپا با نام SP0 در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو کشور رونمایی شد.

ایران تحلیل به نقل از خودروبانک، شاهین به عنوان بهترین و محبوب ترین محصول سایپا قرار است در کلاس SUV روانه بازار شود. خودروساز داخلی در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو از پلت فرم SP0 و شاسی بلند شاهین رونمایی کرد.

برخلاف سدان شاهین که بر پایه پلت فرم SP100 ساخته شده است، شاسی بلند کامپکت سایپا بر پایه پلت فرم SP0 ساخته شده است. به همین دلیل شاسی مینی شاهین ابعاد کوچک تری نسبت به مدل سدان دارد. طبق گزارش های به دست آمده این خودرو اواخر امسال یا اوایل سال آینده وارد خط تولید سایپا می شود.

سایپا قصد دارد از موتور ECS Plus گروه پژو سیتروئن با کد M16 در محصولات بتنی روی پلت فرم SP0 از جمله شاسی بلند شاهین استفاده کند. بنابراین می توان حدس زد که شاهین جدید با موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ روانه بازار شود که مهم ترین مزیت آن سازگاری با استاندارد آلایندگی یورو ۴ است. این استاندارد با کیفیت بنزین موجود در جایگاه های کشور مطابقت بسیار خوبی دارد.

از طرفی به احتمال زیاد سایپا تغییراتی را برای بهبود و بهبود عملکرد موتور اعمال خواهد کرد. تا زمانی که شاسی بلند شاهین به طور رسمی توسط این خودروساز رونمایی نشود، نمی توان در مورد مشخصات قطعی آن صحبت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا