اخبار اقتصاد ایران

شایعات نگران کننده برای بازار ارز دیجیتال ایران؛ از مرگ همستر تا تحریم نوبیتکس

شایعه تحریم نوبیتکس، احتمال مرگ همستر کامبت و دور نگه داشتن معامله گران ایرانی از تب اولیه خرید و فروش سگ، حوادث نگران کننده بازار ارزهای دیجیتال در روزهای آخر مرداد آنها امسال هستند.

افق میهن به نقل از فرارو، تحریم نوبیتکس تنها شایعه نگران کننده معامله گران ارزهای دیجیتال ایرانی نیست و اکنون همزمان با روزهای گذشته مرداد امسال خبرهای دیگری مانند توقف فروش سگ هموطنان و به بن بست رسیدن پروژه همستر کامبت به گوش می رسد. فروش سگ از ۳۰ مرداد در همه جای دنیا شروع شد، به دلیل تحریم تجار ایرانی به تاریخ دیگری موکول شد و احتمالا بعد از فروکش تب اولیه خرید و فروش سگ، نوبت به ما هم می رسد. از طرفی پروژه همستر کامبت که از سه ماه پیش تاکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان جذب کرده است، شباهتی به پیش بینی های اولیه ندارد و با وجود عرضه در بازار قبل از راه اندازی صرافی های معتبر، به آن رسیده است. به گفته منابع غیر رسمی، بن بست است. .

همستر کمبت به بن بست رسید

بحث لغو بازی Hamster Kombat به گفته طراح بازی Simple در رسانه ها و کانال های تلگرامی مطرح شده است. بازی ساده مانند خود همستر کامبت یکی از ایردراپ های جدید تلگرام است و ذکر مرگ همستر از سوی فردی که در دل تلگرام است رنگ بیشتری به احتمال شایعه بخشیده است.

لغو بازی Hamster Combat ابتدا در کانال تلگرامی طراح بازی Simple با دو میلیون عضو مطرح شد و همانطور که مدیر پروژه Simple مدعی است روند پروژه Hamster مشابه پیش بینی های قبلی نیست. طراح بازی Simple گفت که بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان منتظر هستند تا Hamster Combat در صرافی های معتبر قرار گیرد، اما این پروژه به دلیل یک سری موانع و درگیری های درون پروژه ها از مسیر خارج شده است.

همستر کمبت تقریباً سه ماه پیش، خیلی زود است خرداد امسال بر سر زبان ها افتاد. مانند بسیاری از بازی ها، Tap To Earn بسیاری از گیمرها را سرگرم کرد و صرافی های معروفی مانند GateEve، Kocoin، LBank، BitGate، BayBit ​​و … قبل از عرضه به همستر توکن در بازار رفتند. تقریباً ۴۸ ساعت از ادعای مدیر پروژه Simple می گذرد، اما هنوز تیم پشتیبانی همستر و حتی Toncoin به این موضوع پاسخی نداده اند.

تاجران ایرانی از فروش سگ عقب ماندند

فروش سگ بالاخره آغاز شد اما این امکان در حال حاضر برای تجار ایرانی مقدور نیست. از روز ۳۰ مرداد امسال TokenDogs در صرافی های معتبر شروع به کار کرد و صرافی های ایرانی بلافاصله شروع به کار کردند. در این بین، به دلیل ممنوعیت صرافی های ایرانی، معامله گران و گیمرهای داگز مجبور به انتقال توکن به ولت یا کیف پول مجازی هستند، اما در حال حاضر امکان خرید و فروش داگز و نقدی داگز وجود ندارد.

Hamster Combat بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر را در جهان سرگرم کرده است، اما با گذشت سه ماه از راه اندازی آن، هنوز در هیچ صرافی معتبری لیست نشده است.

البته فروش سگ در صرافی های ایرانی احتمالا تا کمتر از یک هفته دیگر امکان پذیر خواهد بود و پس از آن روند انتقال سگ ها تا فعال شدن انصراف، همه چیز به روال عادی خود باز خواهد گشت. در این میان تاجران و گیمرهای ایرانی از تب اولیه خرید و فروش سگ عقب مانده اند.

Token Dogs یکی از خلاقیت های جدید تلگرام در بازار ارزهای دیجیتال است. برخلاف Hamster Kombat و NatCoin، نیازی به ضربه زدن بر روی صفحه بازی نیست و راه کسب توکن های بیشتر از طریق روش های دیگر مانند دعوت دوستان به بازی افزایش می یابد.

Dogs از شخصیت کارتونی Spotty الهام گرفته شده و توسط بنیانگذار تلگرام پاول دوروف ساخته شده است. تا اینکه عرضه DOGS در صرافی های معتبر مانند BingX، LBank، BitGet و Gate، توکن DOGS را به بازار پیش از عرضه اضافه کرد و قیمت DOGS در بازار پیش از عرضه به ۰.۰۰۴ دلار معادل ۲۴۰ تومان رسید. در پول ما

شایعه تحریم مهمترین صرافی ایران

نوبیتکس را باید معروف ترین صرافی ایرانی بدانیم که این روزها با شایعات نگران کننده ای تحت عنوان پرچم قرمز مواجه شده است. عبارتی که خود مبادله Nobitex آن را به مجموعه ای از فعالیت های مشکوک یا فعالیت های مجرمانه مانند حملات سایبری تعبیر می کند.

تحریم صرافی نوبیتکس با یک توییت آغاز شد. یکی از کاربران توییتر مدعی شده است که Arcam که یک پلتفرم هوش مصنوعی محسوب می شود و با تحلیل و بررسی تراکنش های بلاک چین، نکاتی را درباره هویت و رفتار نهادهای فعال در حوزه ارز دیجیتال صادر می کند، نسبت به Nobitex حساس شده است.

ممنوعیت Nobitex به دلیل میزان شهرت و دارایی سرمایه گذاران ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال از اهمیت انکارناپذیری برخوردار است و مانند ماجرای مسدود شدن دارایی های ایرانیان تتر در اوایل تابستان، توجه بسیاری از معامله گران را به خود جلب کرده است. درست زمانی که مدیران نوبیتکس به نگرانی های کاربران ایرانی توجه کردند و با صفر کردن کارمزد سایر استیبل کوین ها مانند دای، راه را برای فرار از تحریم تتر و خطر مسدود شدن دارایی های تتر ایرانیان باز کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا