بانک و بیمه

شایعه دریافت مالیات از وام های بانکی

به گزارش افق میهن، مهدی محدی بک نظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور اخذ مالیات از بدهی مالی (قرض) یا تسهیلات مالی را اشتباه دانست و گفت: موضوع فوق توسط یکی از اساتید اقتصاد در همایشی مطرح شد. در ۲۶ دی ۱۳۹۵.» البته مالیات بر عایدی سرمایه نیز به طور کامل تحت پوشش این کنفرانس قرار نگرفت که باعث ایجاد تردیدهایی در مورد مالیات وام ها یا وام ها شده است.

وی ادامه داد: در واقع موضوعات مطرح شده در این همایش مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر درآمد کل بود که هنوز به صورت عملی اجرایی نشده و برنامه هایی برای اجرای آنها در سال های آینده در حال بررسی بود.

سیستم مودیان هیچ ربطی به افراد واقعی ندارد

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه سامانه مودیان در حال حاضر هیچ ارتباطی با اشخاص حقیقی ندارد، تصریح کرد: این سامانه به طور خاص با هدف ثبت اطلاعات کالاها و خدماتی که بین شرکت ها و مصرف کنندگان نهایی وجود دارد، انجام می شود، بنابراین اساساً در این سامانه خدمات رسانی می شود. ، اینها افرادی نیستند که بخواهند به یکدیگر پول قرض دهند یا دارایی بخرند و بفروشند.

وی افزود: در واقع این موضوع مطرح شده از سوی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی هیچ ربطی به نظام مالیاتی ندارد، هرچند پایگاه خبری ناشر نیز مطلب مذکور را به نظام مالیاتی مرتبط کرده است.

اشراف سرویس مخفی سیستم مالیاتی کشور را تقویت می کند

موحدی باکن‌نظر اشراف اطلاعاتی را یکی از نیازهای سازمان امور مالیاتی خواند و اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی برای قوی‌تر شدن نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن اطلاعات و داده‌ها، یعنی موفقیت یک نظام مالیاتی قوی، مالیات را پردازش یا وصول کند. جهان به اطلاعات کامل و آنلاین آنها اشاره دارد.

وی تاکید کرد: این اشراف اطلاعاتی یک امتیاز محسوب می شود و نباید به عنوان نقطه ضعف به آن نگاه کرد. بنابراین با نزدیک شدن امور مالیاتی کشور به تحقق این امر، عملا شاهد انصاف مالیاتی خواهیم بود که از نظر نخبگان اطلاعاتی به عنوان نقطه قوت تلقی خواهد شد.

به گفته سخنگوی سازمان امور مالیاتی، در حال حاضر برخی از بسترهای نخبگان اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی از دسترس خارج است و لازم است در قوانین آتی سایر بخش‌های آن ارائه شود. وی ادامه داد: در حال حاضر به عنوان مثال خریداران و فروشندگان اطلاعات خود را در سامانه معاملات کالا ثبت می کنند و یا اطلاعات را در قالب صورتحساب الکترونیکی در سامانه مالیاتی جمع آوری می کنند که این امر هم اکنون نیز در حال انجام است. همه اینها از مزایای یک سیستم مالیاتی قوی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به دلیل نبود اشراف اطلاعاتی احتمال برخورد ناعادلانه وجود دارد، گفت: اگر سیستم مالیاتی داشته باشیم که بر استفاده از داده ها، جمع آوری اطلاعات و یکپارچگی آن متمرکز نباشد، نظام مالیاتی اساساً ضعیف است، زیرا چنین است.

تلاش سازمان امور مالیاتی برای تغییر قانون

موحدی بیکن‌نظر با رد این ادعا که قانون جامع مالیاتی کشور و اصلاحیه‌های آن ضعیف است، تصریح کرد: در زمان تصویب قانون احتمال بروز مشکل وجود دارد، اما بحث اصلی این بود که آیا برای رفع مشکل اقداماتی انجام می‌شود. و درمان.»

وی تاکید کرد: قانون نظام مودیان یک قانون کامل است، البته در مواردی اصلاحاتی برای رفع اشکال یا گنجاندن پیشنهادهایی در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال در پاییز ۱۴۰۲ قانون تسهیل وظایف مودیان برای اجرای پایانه های شعبه. و سیستم مالیات دهندگان

سخنگوی امور مالیاتی سازمان در خاتمه تصریح کرد: وجود نقطه ضعف در یک قانون نافی کلیت آن و رد آن نیست. در صورت وجود اشکال باید بررسی و در صورت لزوم قوانین کمکی و تکمیلی برای اصلاح آنها تصویب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا