اقتصاد جهان

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از CNBC News، عصر روز جمعه (به وقت محلی) شبکه بزرگترین ارز دیجیتال جهان بیت کوین برای چهارمین بار رویداد «نصف» یعنی نصف شدن پاداش استخراج را تجربه کرد که از ۶.۲۵ رسید. به ۳.۱۲۵ بیت کوین.

به گفته کوین متریک، قیمت بیت کوین قبل از این رویداد در نوسان بود و در این هفته حدود ۴ درصد کاهش یافت و به حدود ۶۴۱۰۰ دلار رسید.

به‌طور پیش‌فرض، نصف شدن بیت کوین نباید در کوتاه‌مدت بر قیمت بیت‌کوین تأثیر بگذارد، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار دارند در ماه‌های آینده بر اساس عملکرد ارز دیجیتال پس از هاوینگ‌های قبلی، سودهای بزرگی کسب کنند.

پس از نصف شدن سال های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین به ترتیب تقریباً ۹۳ برابر، ۳۰ برابر و ۸ برابر افزایش یافت.

با این حال، این رویداد یک آزمون بزرگ برای شرکت های استخراج بیت کوین است.

رجینالد اسمیت، تحلیلگر بانک آمریکایی جی پی مورگان، می گوید: «اگر اتفاقی نیفتد، این نصف شدن درآمدهای صنعت را به نصف کاهش می دهد و موجی از ادغام ها و تعطیلی کسب و کارها را به وجود می آورد.

او افزود، اگرچه (امیدواریم) این رویداد نرخ هش شبکه و هزینه‌های سرمایه صنعت را ساده‌تر کند، که در نهایت برای اپراتورهای باقی‌مانده خوب است.

«هش ریت» یا نرخ هش معیاری از قدرت محاسباتی ماینر است که با آن تراکنش‌های شبکه بیت‌کوین پردازش می‌شوند. هرچه نرخ هش ماینر بیشتر باشد، پتانسیل کسب درآمد بیشتری دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا