ورزشی

شبی که قلب فوتبالِ ایران ایستاد؛ شوک سوءمدیریت به هوادار ملوان

در آغاز هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران اتفاقی افتاد که خواب را از چشم تعدادی از هموطنان ربود. در دیدار ملوان سپاهان و بندرانزلی در فولادشهر یکی از هواداران قدیمی انزلی به نام مرتضی خائفی دچار سکته قلبی شد و متاسفانه جان باخت.

این اتفاق تلخ با صحبت ها و روایت هایی همراه شد که بر اندوه و اندوه میلیون ها ایرانی افزود. یکی از هواداران ملوان که در ورزشگاه حضور داشت از تعلل مسئولان برای حضور پزشکان و آمبولانس ها برای بررسی وضعیت این هوادار و انجام اقدامات اولیه برای نجات او انتقاد کرد. غلامرضا امینی مدیرعامل ملوان نیز گفت: آقای مرتضی خائفی از هواداران قدیمی و متعصب باشگاه بود که حتی در سن ۶۲ سالگی برای حمایت از ملوان به اصفهان رفته بود. متاسفانه در دقیقه ۲۰ بازی به دلیل آسیب قلبی این اتفاق تلخ رخ داد که فضای شهر انزلی و حتی باشگاه سپاهان را غمگین کرد. مدیرعامل ملوان در پاسخ به اینکه آمبولانس برای انتقال هوادار ملوان به بیمارستان دیر رسید، تصریح کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم و نیاز به جزئیات بیشتری داریم.

از سوی دیگر، مازیار زارع، سرمربی ملوان که از درگذشت هوادارش به شدت متأسف و متاثر شده بود، با انتقاد از مسئولان برگزاری این دیدار گفت: از دست برگزارکنندگان مسابقه ناراحت هستم، آیا فوتبال ارزشش را دارد. همه ما درگیر موضوعی باشیم که در آن لحظه جان یکی از هواداران در خطر بود و با وجود مرگ این هوادار به بازی ادامه دهیم، متأسفانه بازی را متوقف می کنند یا لغو می کنند. در طول بازی به ما دروغ گفتند که هوادار زنده است، برای خودم و همه برگزارکنندگان مسابقه متاسفم که اصلاً برای آنها مهم نبود. ساعاتی پس از این اتفاق، مشاجره مازیار زارع با داود رفعتی که نظارت بر بازی را برعهده داشت، بر این سردرگمی افزود و نیمه های شب زخم دیگری بر بدنه فوتبال وارد کرد.
زارع در بخشی از گفتگوی خود با برنامه شب های فوتبال گفت: متأسفانه ما برای جان مردم ارزشی قائل نیستیم، به من گفتند که فوت کرده اما مسئولان گفتند حالش خوب است، بارها از آنها خواستم که بازی را متوقف کنند. و من حتی درگیر توقف بازی شدم. رفعتی دروغ می گوید علت دوبار قطع شدن بازی چیست و چرا اصرار داشت که مخاطب ما زنده است و نه مرده است؟ داوود رفعتی در این برنامه حاضر شد و اینگونه از خود دفاع کرد: هوادار فوت شده یک بار در آمبولانس احیا شد و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و تا دقیقه ۷۹ بازی زنده بود و در دقیقه ۶۰ مربی ملوان بحث پنالتی بر اساس کدام قواعد باید آمبولانس بازیکنان را در اختیار تماشاگران قرار دهم.

همه اینها در شرایطی است که طبق گزارش ها و اظهارات برخی از هواداران ملوان که در ورزشگاه حضور داشتند، نیمی از دقیقه بازی در نیمه اول گذشته بود که این اتفاق تلخ رخ داد و مرحوم مرتضی خائفی متحمل شد. یک مشکل قلبی گفته می شود تا رسیدن آمبولانس به بیمار، اعضای تیم ملوانی که مرتضی را به خوبی می شناسند و از بیماری او مطلع بودند؛ در حال حاضر در جریان این بیماری هستند. از دکتر تیم می خواهند که خودش به سکوها برود. اما به گفته شاهدان، خبر دادن به دکتر صیاد، صحبت با ناظر مسابقه و ترک نیمکت و حضور او روی سکوها زمان زیادی می برد.

در هر صورت فدراسیون فوتبال پس از درگذشت این هوادار ملوان اطلاعیه ای صادر کرد و نوشت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در خصوص حادثه تلخ رخ داده در ورزشگاه فولادشهر، تا اطلاع ثانوی و پایان مهلت تکمیل مراحل تحقیقات و بررسی تخلفات احتمالی در کمیته های مربوطه، برگزارکنندگان مسابقات سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی از فعالیت محروم می شوند.

همه اینها باعث نمی شود مرتضی خائفی به زندگی و خانواده اش برگردد. جمعه شب نه تنها یکی از هواداران دچار ایست قلبی شد، بلکه قلب فوتبال ایران ایستاد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا