بانک و بیمه

شتاب تحول دیجیتال در بانک کشاورزی

به گزارش افق میهن به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، بر اساس صورت های مالی سالانه این بانک در سال ۱۴۰۳، تعداد کاربران موبایل بانک، اینترنت بانک و سامانه های «باران» افزایش چشمگیری داشته و همزمان بر تعداد خدمات بانکداری الکترونیک اعم از پایانه های فروش، کیوسک ها و درگاه های پرداخت افزوده شده است. این روند توسعه با افزایش تعداد و حجم تراکنش های شتابی و ثبت تراکنش های شتابی ۱۰۰ درصد موفق، جایگاه بانک کشاورزی را در شبکه پرداخت کشور تقویت کرده است.

بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی در فضای خدمات کارتی با رشد ۱۰ درصدی صدور کارت هدیه مواجه شد که نشان از افزایش پذیرش مشتری و تنوع خدمات نوین بانکی دارد.

اقدامات عملیاتی و اجرایی در حوزه فناوری اطلاعات نیز نقش اساسی در ارتقای امنیت و پایداری سیستم ها در سال ۱۴۰۳ داشته است. انجام ۱۲۷۷ ارزیابی امنیتی و تست نفوذ، ایجاد فرآیند CI/CD در چرخه توسعه نرم افزار، معرفی نسل پنجم مرکز عملیات امنیتی (SOC) مبتنی بر هوش مصنوعی و توسعه زیرساخت های HSM و Vault از مهمترین اقدامات در این زمینه است.

این گزارش می‌افزاید: در بخش خدمات آفلاین، توسعه احراز هویت و افتتاح حساب بدون نیاز به مراجعه حضوری، توسعه سامانه آسان برای ثبت نام غیر حضوری و رهگیری تسهیلات با امضای الکترونیکی، اتصال به پنجره دولت الکترونیک و فعال‌سازی خدماتی مانند سفته الکترونیکی، کارت چک و آیوی گام مهمی در تسهیل دسترسی مشتریان به خدمات بانکی بود. همچنین سامانه چک الکترونیکی (چابک) و سفته الکترونیکی با امضای دیجیتال و نماد هویتا (هامون) به طور کامل عملیاتی شد.

اجرای طرح «کارت هوشمند بانکی (کهربا)» با هدف توسعه تراکنش‌های بدون کارت شخصی و مدیریت و تأمین زیرساخت‌های شبکه و سخت‌افزار کلیه سیستم‌های بانکی، از دیگر محورهای کلیدی عملکرد بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۳ است. دستاوردی که نشان دهنده تحول هدفمند این بانک به سمت بانکداری هوشمند، ایمن و مشتری مدار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا