ورزشی

شخصاً منتقد جواد نکونام هستم اما سر هوادار استقلال کلاه نمی‌رود/ فرهاد مجیدی دنبال برگشتن به استقلال نیست

رضا حسن زاده بازیکن و کاپیتان سابق استقلال در گفتگو با خبرورزشی درباره وضعیت استقلال در روزهای گذشته پس از شکست مقابل استقلال خوزستان اظهاراتی را بیان کرد.

وضعیت استقلال را در روزهای پس از شکست مقابل استقلال خوزستان چگونه ارزیابی می کنید؟

قطعا از شکست استقلال هم خوشحال نیستم اما با یک باخت نمی توان این همه حاشیه برای سرمربی ایجاد کرد. اینکه هیات مدیره در مورد مهلت سه بازی برای سرمربی تیم بحث کند کار خوبی نیست. این شرایط باید برعکس باشد و تمرکز سرمربی را بر هم نزند. جواد نکونام حالا به جای تمرکز بیشتر روی سه بازی بعدی خود، از یک طرف نگران وضعیتش است و این شرایط را بحرانی تر می کند.

یعنی شما با این وضعیت مشکلی ندارید؟

من شخصا منتقد جواد نکونام هستم. من در این فوتبال بزرگ شده ام و ریزه کاری های آن را می دانم اما تا امروز که دوازدهمین هستم برایم عجیب است. شهریور مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره پشت تریبون باشگاه چندان از سرمربی خود حمایت نکرده اند.


تصویری که پس از انتشار شایعات اخیر در صفحه فرهاد مجیدی منتشر شد

آیا می دانید این روزها صحبت از بازگشت فرهاد مجیدی به کادر فنی استقلال مطرح شده و انتشار پست ها یا مطالب مرتبط با اتفاقات اخیر در صفحه شخصی سرمربی سابق استقلال بیشتر به این موضوع دامن زده است؟

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال بود و توانست بدون باخت این تیم را قهرمان کند تا کارنامه اش مشخص است که کارش را بلد است. اما فرهاد را خوب می شناسم، او در تیمی که فوتبال بازی می کردم بازیکن جوانی بود. او یک ماهیگیر از آب گل آلود نیست. هر دوی این عزیزان جواد و فرهاد از سرمایه های استقلال هستند. شاید اگر جواد از استقلال برود جای دیگری سرمربی شود اما در مجموع آنهایی که شاگرد ناصر حجازی و منصور پورحیدری بودند چنین کارهایی نمی کنند.

درباره شرایط بازی در اهواز و ورزشگاه فولاد مقابل استقلال خوزستان حرفی برای گفتن دارید؟

معمولا در سه چهار هفته ابتدایی که تیم ها هنوز خودشان را پیدا نکرده اند، انتظار داریم نتایج خوبی بگیریم و امتیاز جمع کنیم، اما بحث بازی با استقلال خوزستان در ورزشگاه فولاد تا حدودی متفاوت بود.

چقدر فرق داشت؟

که جواد نکونام سال ها در آن شهر و تیم سرمربی بوده و کاملا با حال و هوای آن ورزشگاه آشنا بوده است. جواد وقتی می دانست در آن ورزشگاه قرار است از میادین دور شود، نباید در این شرایط تعجب می کرد. به نظر من جواد بی تجربه بود. می دانست در فولاد چه وضعیتی در انتظارش است.

آیا از رویکرد کادر فنی نسبت به نتایج استقلال در نشست های خبری راضی هستید؟

قطعا مثل همه استقلالی ها دوست دارم تیم ما بهترین نتیجه را بگیرد. یادم هست افشین قطبی که سرمربی پرسپولیس بود در یک بازی چهار گل به ثمر رساند اما وقتی به نشست خبری رفت واقعیت ها را گفت و مشکلاتش را بیان کرد و مشکلات را به گردن این و آن نینداخت. چمن آسیب دیده، داوری بد، و زمین کج. اتفاقا همه خوششان آمد و چون حقیقت را گفت، با گل های زیادی باخت پرسپولیس را کنار زدند. اما حالا باید در نظر بگیرید که با این همه نفر و امکاناتی که برای استقلال تدارک دیده شده، این همه ایراد را پنهان نکنید و همه چیز را گردن این و آن بیندازید. یه چیز دیگه که میخوام بگم کاملا به تاپیک اول مربوط میشه.

چه موضوعی

هواداران استقلال دوست دارند تیمشان خوب بازی کند. حتی در صورت شکست هم دوست دارد سرمربی تیمش به جای اینکه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، تقصیر کارش را بپذیرد. این را به صراحت می گویم؛ سر هواداران استقلال کلاه نیست! یعنی هواداران استقلال از صفر تا ۱۰۰ جنبه فنی و غیرفنی فوتبال را درک می کنند. شانه خالی کردن از باخت یا بد بازی ضرب المثل “قبل از قاضی و بازی تعلیق” است. توهین به شعور هواداران برای ما خوب نیست. این گروه که حتی ۱۴ سال به بالا هم می توانند ترکیب استقلال را انتخاب کنند، کاری ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا