اخبار اقتصاد ایران

شدت گرما پرواز رشت – شیراز را در بوشهر به زمین نشاند

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر گفت: با توجه به گرمای شدید فرودگاه شیراز، پرواز امروز رشت – شیراز در فرودگاه بوشهر به زمین نشست.

افق میهن عباس اسماعیلی در گفت و گو با مهر وی بیان کرد: پرواز شرکت هواپیمایی آسمان از رشت به شیراز ساعت ۱۰:۵۰ امروز فرودگاه رشت را ترک کرد اما به دلیل دمای ۴۲ درجه در فرودگاه شیراز، خلبان به دلیل مسائل ایمنی مسیر خود را به فرودگاه بوشهر تغییر داد.

وی با اشاره به دمای ۳۷ درجه فرودگاه بوشهر ادامه داد: هواپیمای مذکور در ساعت ۱۲:۳۰ در فرودگاه بوشهر به زمین نشست و با مساعد شدن دمای فرودگاه شیراز، هواپیمای مذکور در ساعت ۱۸:۴۵ فرودگاه بوشهر را به مقصد فرودگاه شیراز ترک کرد. . انجام داد

مدیرکل فرودگاه های استان بوشهر افزود: همچنین قرار بود پرواز بوشهر به جزیره خارگ ساعت ۹:۵۰ انجام شود که به دلیل تاخیر در پرواز تهران – خارگ این پرواز در ساعت ۱۸:۴۰ انجام شد.

اسماعیلی افزود: دما و ارتفاع از سطح دریا بر تراکم هوا تأثیر دارد و بر عملکرد موتور هواپیما تأثیر مستقیم دارد. این در حالی است که به دلیل رطوبت، دمای هوای بوشهر نسبت به شیراز کمتر است و بوشهر به دلیل ارتفاع نسبتا کم، شرایط مناسب تری برای فرود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا