اخبار اقتصاد ایران

شرایط خرید دلار سهمیه ای با کارت ملی

متقاضیان می توانند با افتتاح حساب ارزی و انجام مراحل قانونی آن مبلغ ۲۰۰۰ یورو یا دلار دریافت کنند.

ایران تحلیل، بر اساس اعلام بانک مرکزی متقاضیان دریافت ۲۰۰۰ یورو یا دلار ابتدا باید برای دریافت این ارز اقدام به افتتاح حساب ارزی کنند.

در مرحله اول باید به یکی از بانک ها مراجعه کرد و حساب سپرده وام ارزی افتتاح کرد. در این مرحله هزینه ای از متقاضیان دریافت نمی شود.

پس از آن با دریافت پیامک تاییدیه و پرینت افتتاح حساب ارزی از بانک به صرافی های مجاز مراجعه و معادل ریالی آن را پرداخت می کنند و سپس پیامک تایید واریز به حساب ارزی خود را دریافت می کنند. . در مرحله بعد متقاضیان دریافت ارز می توانند پس از گذشت پنج روز از مراحل فوق به بانک مراجعه و اسکناس ارز را از بانک دریافت کنند.

متقاضیان توجه داشته باشند که هزینه برداشت اسکناس پنج درصد بوده و دریافت هرگونه کارمزد دیگری مجاز نمی باشد.

همچنین حساب ارزی باید حداقل به مدت شش ماه با حداقل موجودی ۱۰۰ دلار یا یورو باز بماند.

با تصمیم بانک مرکزی از سال قبل در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۴ فروش دلار دولتی با کارت ملی از روش (پرداخت قبوض به خریدار) به روش (واریز به حساب ارزی خریدار) تغییر یافت. . در بخشنامه تاکید شده است: از روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۱/۱۴ نحوه فروش ارز به صورت اسکناس تحت عنوان تامین مایحتاج ضروری کد ۵۶ به متقاضیان از روش (پرداخت مستقیم وجه اسکناس به متقاضی) به روش (واریز به حساب ارزی متقاضی نزد بانک ها) ) تغییرات.

قیمت دلار تحت تاثیر عوامل زیادی است. برخی از عوامل کلیدی که می تواند بر قیمت دلار تأثیر بگذارد عبارتند از:

۱. سیاست های پولی: سیاست های پولی کشورها از جمله نرخ بهره، تورم و اقدامات مالی دولت می تواند تاثیر بسزایی بر قیمت دلار داشته باشد. تغییر در سیاست های پولی می تواند بر تقاضا و عرضه دلار تاثیر بگذارد و در نتیجه قیمت آن را تغییر دهد.

۲. عوامل اقتصادی: عوامل اقتصادی مانند رشد اقتصادی، تورم، نرخ بیکاری و مبادلات تجاری بین المللی نیز می توانند بر قیمت دلار تأثیر بگذارند. به طور کلی، اگر کشوری دارای رشد اقتصادی و ثبات مالی قوی باشد، احتمالاً پول محلی آن کاهش می یابد و دلار نسبت به آن افزایش می یابد.

۳. عوامل سیاسی: تغییرات سیاسی در کشورها نیز می تواند تأثیرگذار باشد. برخی عوامل سیاسی مانند تنش‌های جهانی، تحریم‌ها، تغییر سیاست خارجی و جنگ‌ها می‌تواند باعث نوسانات بازار ارز و قیمت دلار شود.

۴. عوامل عرضه و تقاضا: عواملی مانند تقاضا و عرضه برای دلار نیز می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال اگر تقاضا برای دلار افزایش یابد، اما عرضه آن کم باشد، قیمت دلار افزایش می یابد. همین طور اگر عرضه دلار افزایش یابد، اما تقاضا کاهش یابد، قیمت آن کاهش می یابد.

۵. عوامل جهانی: عوامل جهانی مانند نرخ بهره جهانی، نرخ تورم جهانی، تحریم ها و رویدادهای بین المللی نیز می توانند بر قیمت دلار تأثیر بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا