اخبار اقتصاد ایران

شرایط خرید لاستیک دولتی از امروز / نحوه ثبت نام :: ایران تحلیل

تولید کنندگان و فروشندگان تایر از ۷ شهریور ۱۴۰۳ ملزم به ارائه برگه ضمانت خواهد بود.

به گزارش ایران تحلیل، با بازنگری استاندارد ملی ایران در رابطه با موضوع “لاستیک، لاستیک اتوبوس رادیال، کامیون و یدک کش، مشخصات و روش های تست” تولیدکنندگان و فروشندگان لاستیک از ۷ شهریور ۱۴۰۳ ملزم به ارائه کارت گارانتی به همراه هر حلقه لاستیک هستند.

ثبت نام برای توزیع ۲ حلقه لاستیک دولتی رایگان به هر کد ملی

فروش و عرضه لاستیک دولتی فقط از طریق منوی انتقال مالکیت و مکان و نرم افزار تلفن همراه با درج شماره شاسی و موتور امکان پذیر خواهد بود. بر اساس اطلاعیه وزارت ایمنی، برای لاستیک های ۱۳ و ۱۴ رینگ تنها در یک سال می توان چهار حلقه لاستیک با یک کد ملی، شاسی و شماره موتور خریداری کرد.
روش خرید اینترنتی لاستیک دولتی

ساده ترین راه برای خرید لاستیک دولتی ثبت نام در سایت فروش اینترنتی است
پس از خرید، بارگذاری مدارک و واریز وجه، لاستیک ها به آدرس اعلام شده ارسال می شود.

همچنین می توانید برای خرید لاستیک دولتی به سایت جام تجارت به نشانی kala.ntsw.ir مراجعه کنید.

مدارک لازم جهت خرید لاستیک دولتی

کارت ملی مالک خودرو

کارت ماشین

برگ های سبز ماشین
دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت حراست در نامه ای به مرکز اطلاعات و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع معاملات را اعلام کرد.
در این نامه آمده است:

«در خصوص ابلاغیه شماره ۱۹۶۰۴۵۰ مورخ ۱۱/۰۲/۱۴۰۲ با موضوع صورتجلسه تنظیم بازار لاستیک های سبک و سنگین و استرداد نامه شماره ۲۰۲۹۳۹۳ مورخ ۱۱/۱۱/۱۴۰۲ در خصوص موارد نظارتی مطروحه در نامه نگاری شماره ۱۳۵۵۰۳۵ مورخه. ۱۴۰۳/۰۸/۰۹ مدیریت کل، صنعت معدن و تجارت استان کرمان بر اساس مشکلات ناشی از امکان توزیع لاستیک به مصرف کننده، ثبت سند خرده فروشی با کد ملی در چند نوبت در مستر با شماره های مختلف و با توجه به بررسی به دست آمده از گزارش بازرسی لاستیک از سامانه گزارشات سفارشی تایر، لطفا موارد زیر را جهت اعمال در سامانه سفارش دهید.
– برای رینگ های لاستیک ۱۳ و ۱۴، ثبت سند خرده فروشی به کد ملی، شماره شاسی، شماره موتور به مدت یک سال به چهار حلقه محدود شود.

با توجه به اینکه به نظر می رسد پس از اعمال قانون شفافیت ۸۰ درصدی طی یک هفته برای توزیع لاستیک توسط عمده فروش، برخی فعالان با نقش خرده فروش یا فروشگاه اینترنتی در سامانه تلاش می کنند تا این مانع را برطرف کنند و با توجه به به فایل پیوست از ثبت نام توزیع کالا در سامانه جامع خودداری می کنند، لازم است قاعده مذکور را در نقش خرده فروشان و فروشگاه های اینترنتی نیز اعمال کنند (نظر «ت» بند «ب»، بند «ج» صورتجلسه).
شرایط دریافت لاستیک دولتی رایگان چیست؟

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران از عرضه لاستیک رایگان خبر داد. وی گفت: در بحث وصول الکترونیکی کرایه ها در نرم افزار شهرزاد در نیمه شعبان به ۴۰۰ راننده که بیشترین تراکنش را داشته و مبلغ کرایه را از مسافران دریافت می کنند لاستیک رایگان تعلق می گیرد.

وی گفت: در بحث وصول الکترونیکی کرایه ها در نرم افزار شهرزاد در نیمه شعبان به ۴۰۰ راننده که بیشترین تراکنش را داشته و مبلغ کرایه را از مسافران دریافت می کنند لاستیک رایگان تعلق می گیرد.

با توجه به اینکه اکثر تراکنش ها از طریق عابر بانک انجام می شود و سایر افراد پول نقد کمتری با خود حمل می کنند، یکی از مشکلات عمده تاکسیرانان و مسافران پرداخت کرایه نقدی تاکسی ها است. بنابراین پرداخت الکترونیک از طریق نرم افزار کاربردی شهرزاد با ایده شهرداری تهران امکان پذیر شده است.

وی به رانندگان تاکسی اطمینان داد که کرایه مسافران به صورت پرداخت الکترونیکی به حساب آنها بازگردانده می شود.

خرید لاستیک دولتی شرط خاصی ندارد و تمامی دارندگان خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سواری می توانند در یک سال ۴ رینگ لاستیک دولتی برای خودروی خود خریداری کنند. اگرچه لاستیک های دولتی متعلق به کد ملی هستند، اما برای خرید لاستیک دولتی باید مالک خودرو باشید. و کارت و گرین کارت ماشین را تحویل دهید.

بنابراین خرید لاستیک دولتی شرط خاصی ندارد و تمامی دارندگان خودروهای سنگین، نیمه سنگین و سواری می توانند در یک سال ۴ حلقه لاستیک دولتی برای خودروی خود خریداری کنند. هر نفر می تواند در یک سال ۴ لاستیک بخرد.

از آنجایی که امکان ثبت لاستیک دولتی با شماره ملی هر فرد وجود دارد، تعداد رینگ های خریداری شده به صورت خودکار در سامانه ثبت می شود و فرد نمی تواند بیش از ۴ حلقه خریداری کند. البته عمر مفید لاستیک خودروهای سواری معمولا بیش از یک سال است و بعید است فردی نیاز به خرید بیش از ۴ لاستیک برای خودروی خود داشته باشد.

قیمت لاستیک در سال ۱۴۰۲ به میزان قابل توجهی افزایش یافت و در مقطعی کمبود لاستیک، خرید لاستیک را برای صاحبان خودرو دشوار کرد. بنابراین تقاضا برای خرید لاستیک های دولتی که با قیمت مناسب تری توزیع می شوند افزایش یافته است.

خرید لاستیک دولتی به دو صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است. آذرماه امسال خبری مبنی بر توقف فروش اینترنتی لاستیک منتشر شد و رئیس جدید اتحادیه صنف صنعت تایر ایران این تصمیم را موقتی اعلام کرد و گفت: چند روزی بود که حجم خریدها به این اندازه بود. که ظرفیت اداره پست برای آن کافی نبود، بنابراین فروش اینترنتی پس از جابجایی خریدهای قبلی، مجدداً باز می شود.

پیش از این اتاق اصناف ایران اعلام کرده بود که تمامی فعالان عمده فروشی و خرده فروشی لاستیک کد نقش بگیرند. بر این اساس در زمان فروش لاستیک به مصرف کننده باید شماره شاسی و شماره موتور خودرو از خریدار اخذ و در سند خرده فروشی درج شود. کد نقش، کد شناسایی است که به تمامی واحدهای اقتصادی که در زنجیره تجارت فعالیت می کنند، اختصاص می یابد.

اگرچه برخی از افراد برای اطمینان بیشتر سعی می کنند خرید خود را به صورت حضوری انجام دهند، اما مشکلات مراجعه حضوری باعث شده است که بخشی از افراد تمایل بیشتری به خرید آنلاین داشته باشند.
روش ثبت نام اینترنتی لاستیک دولتی سریعتر است و در هر ساعت از شبانه روز می توانید برای این کار اقدام کنید. ثبت نام لاستیک دولتی کویر، برز و … از طریق سایت رسمی هر تولیدکننده انجام می شود و برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت های هر تایرساز مراجعه کنید.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در خصوص طرح تشویقی پرداخت الکترونیک گفت: طرح مذکور که با هدف ترویج فرهنگ پرداخت الکترونیک و تشویق شهروندان به استفاده از درگاه پرداخت الکترونیکی، تاکسیرانانی که بیشترین تراکنش پرداختی را ثبت می کنند اجرا شد. تایرها در قالب لاگ هوشمند شناسایی و در اختیار بهترین افراد قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در ادامه گفت: پس از پایان هر دوره، فهرست برندگان در کمیته فنی مشخص و اسامی اعلام می شود.

ملکی در پایان گفت: هوشمندسازی و برنامه ریزی هدفمند شبکه تاکسیرانی یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان در دوره جدید مدیریت شهری است و بر این اساس پروژه ای با عنوان «Smart Log» برای شناسایی آغاز شده است. ناوگان فعال در راستای افزایش سطح خدمات مناسب به شهروندان عزیز پایتخت. .
سهمیه و قیمت لاستیک دولتی

سهمیه لاستیک برای هر خودرو دو رینگ (رو در رو) و چهار رینگ (آنلاین) در سال می باشد.

قیمت لاستیک دولتی ۱۰ تا ۳۵ درصد کمتر از قیمت بازار آزاد است (مثلاً اگر دو حلقه لاستیک در بازار آزاد یک میلیون تومان قیمت داشته باشد، می توانید یک جفت لاستیک دولتی را از ۶۵۰ تا ۹۰۰ هزار تومان تهیه کنید).

علاوه بر قیمت لاستیک، ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور خرید شما اضافه می شود و در صورت خرید اینترنتی، هزینه پست را نیز باید پرداخت کنید. قیمت ها ثابت است و نمایندگی ها نمی توانند لاستیک های دولتی را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب به شما بفروشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا