ترندهای روز

شرایط دریافت زائر کارت اربعین مشخص شد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

معاون فناوری اطلاعات کمیته زیرساخت اربعین گفت: زائرانی که درخواست کارت زیارت کنند، کارت بانکی با هزینه پست رایگان درب منزل دریافت می کنند. در پشت این کارت یک کد QR و یک لینک شخصی برای هر زائر تعبیه شده است و تمامی خدمات اربعین در داخل آن قرار گرفته است.

مهندس فیض پور اعلام کرد: زائران حسینی می توانند از طریق سامانه دو بانک شهر و گردشگری درخواست خود را برای دریافت «زائر کارت» ثبت کنند.

شرایط دریافت کارت اربعین برای زائران مشخص شد

وی در یک برنامه رادیویی درباره «زائر کارت» گفت: از چندین سال پیش توافق کردیم که نرم افزاری را تهیه کنیم تا بتوانیم در قالب این نرم افزار تمامی خدمات اربعین را به زائران ارائه دهیم.

وی افزود: به این نتیجه رسیدیم که بخشی از موکب هوشمند حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط بانک هایی از جمله بانک شهر و بانک گردشگری تشکیل شود که هم اکنون در این موکب عضویت دارند و قرار است تامین کنند. زائران با خدماتی تحت عنوان «زائر کارت». دادن

معاون فناوری اطلاعات کمیته زیرساخت اربعین با بیان اینکه هر زائری می تواند درخواست خود را برای دریافت «کارت زیارتی» از طریق بانک شهر پلاس و سایت بانک گردشگری ارائه کند، گفت: زائرانی که برای دریافت کارت زائر اقدام کنند، کارت بانکی رایگان دریافت می کنند. هزینه پست درب منزل آنها آنها دریافت می کنند. در پشت این کارت یک کد QR و یک لینک شخصی برای هر زائر تعبیه شده است و تمامی خدمات اربعین در داخل آن قرار گرفته است.

فیض پور یادآور شد: موکب ما با موکب های دیگر متفاوت است چرا که رسالت همه موکب ها پذیرایی از زائران حسینی است. اما کارت زائر را با هدفی متفاوت نصب کردیم تا هزینه های سفر اربعین را برای زائر در قالب صندوق ذخیره اربعین جمع آوری کنیم.

این مسئول در توضیح بیشتر گفت: ما موکب هستیم و دوست داریم همه مردم و نه تنها زائران اربعین زیر پرچم اباعبدالله الحسین (علیه السلام) بیایند و این کارت امام حسینی را داشته باشند و از آن استفاده کنند. خدمات داخل کارت دارنده کارت زائر پس از دریافت کارت می تواند از فروشگاه ها و مراکز تخفیف خرید کرده و صندوق ذخیره اربعین خود را با تخفیف هایی که از نقاط مختلف دریافت می کند پر کند و هزینه های سفر اربعین را به دینار و ریال تامین کند. البته این کارت فقط برای کربلا نیست. و برای زیارت های دیگر نیز استفاده می شود.

معاون فناوری اطلاعات کمیته زیرساخت اربعین از اضافه شدن شش بانک دیگر به این موکب هوشمند خبر داد و گفت: هموطنان برای دریافت کارت زائر از طریق پلاس بانک شهر و سایت بانک گردشگری و افرادی که کمتر دارند هر چه سریعتر اقدام کنند. تمکن مالی و کسانی که تمایل به زیارت سیدالشهدا دارند باید کارت زیارت و زیارت حرم ابا عبدالله الحسین (ع) را دریافت کنند.

فائض پور از امکان نظارت گفت و افزود: خودروهای شخصی و عمومی در صورت ثبت نام در این کد QR می توانند هزینه و زمان سفر خود به مرزها و داخل شهر را ثبت کنند و زائر این اطلاعات را در کربلا مشاهده کند. تمامی موکب ها و هیئت ها نیز می توانند در این کد QR ثبت نام کرده و اسامی سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) و ظرفیت خالی موکب خود را اعلام کنند. همچنین زائران می توانند اطلاعات تکمیلی و اطلاعات بیماری خود را ثبت کنند تا در صورت بروز مشکل از این قسمت استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا