بانک و بیمه

شرایط دریافت وام ازدواج و فرزندآوری اعلام شد

به گزارش افق میهن، از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۳۸ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اعطا شده است.

بر اساس بند (ج) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور: «بانک مرکزی موظف است طبق قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و قوانین مربوط به آن را انجام دهد. به شهید از محل قرض الحسنه هم سپرده های کوتاه مدت و هم پس انداز شبکه بانکی پس از کسورات. سپرده قانونی اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزند برای هر یک از زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از اول دی ماه ۱۳۹۹ باشد، سه میلیارد ریال و برای زوجین زیر ۲۵ سال و همسران زیر ۲۳ سال، مبلغ سه میلیارد و پنج می باشد. صد میلیون ریال (این سقف ها برای خانواده های معزز شهدا و ایثارگران دو برابر می شود) اقدام کنند.

همچنین بر اساس بند (۸) ماده قانونی فوق، موسسات اعتباری موظفند پس از احراز اعتبار متقاضیان و در صورت عدم بازپرداخت وام آنها، نسبت به ارائه ضامن جهت اعتبار سنجی وجه یا اعتبار اقدام نمایند. سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه یک از دارایی های درجه یک یا سایر دارایی های مالی خود و یا فقط سفته و ضامن دریافت می کنند باید نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

از این رو با توجه به اجرای قوانین بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و قانون حمایت از خانواده و جوانان، تسهیلات اعتباری ازدواج در اولین روزهای سال به شبکه بانکی ابلاغ شد بانک به طور مستمر بر سیستم تسهیلات مذکور نظارت و نظارت دارد.

شرایط اخذ تضمین برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه مربوطه

لازم به ذکر است با توجه به الزامات بانک مرکزی همواره باید حداقل ۵ بانک فعال در تمامی استان ها و شهرستان های کشور وجود داشته باشد که متقاضیان را در سامانه ثبت نام کنند.

همچنین سهمیه بانک ها به گونه ای کنترل می شود که توزیع در ماه های اول متمرکز نباشد و این سهمیه در کل سال توزیع شود.

در رابطه با اخذ ضمانت نامه، بانک های عامل بر اساس بند قانونی مذکور، بر اساس امتیاز کسب شده توسط متقاضیان در فرآیند اعتبار سنجی، سفته و ضامن می پذیرند.

بنابراین عامل تعیین کننده برای حدود و ویژگی های ضامن امتیاز کسب شده توسط متقاضی و ضامن آن در اعتبارسنجی انجام شده در زمان اخذ تسهیلات است.

بر این اساس ضمانت‌نامه‌ها با توجه به اعتبار مصوب قانون‌گذار از متقاضیان اخذ می‌شود.

این بانک در خاتمه موضوع تسهیل شرایط ضمانت و اخذ وثیقه هنگام پرداخت تسهیلات اعتباری قرض الحسنه در سال جاری به شبکه بانکی و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام در صورت وجود هرگونه سوال یا سوال را ابلاغ و تاکید کرده است. در صورت بروز مشکل، هموطنان عزیز می توانند از طریق «ثبت نام» با ما تماس گرفته و از سایت بانک مرکزی پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا