بانک و بیمه

شرایط دریافت وام خوداشتغالی ۴ میلیارد تومانی

به گزارش افق میهن، وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی بانک مسکن از نوع قرض الحسنه است که با کارمزد چهار درصد به مشتریان ارائه می شود.

متقاضیان می توانند به صورت انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان وام برای راه اندازی یا توسعه کسب و کار خود دریافت کنند.

در طرح کارفرما برای ایجاد شرکت هایی با حداقل ۴۰ نفر کارفرما، کارفرما می تواند چهار میلیارد تومان وام دریافت کند.

شرایط دریافت وام برای خوداشتغالی

مشمولان این طرح کسانی هستند که دارای معرفی نامه از کمیته امداد، موسسه خیریه، بنیاد شهید و یا سازمان امور ایثارگران هستند.

وام گیرنده قبل از ثبت نام برای دریافت وام خوداشتغالی باید حداقل ۱۰۰ هزار تومان به حساب خود واریز کند.

مدت بازپرداخت این تسهیلات به ترتیب ۶۰ و ۸۴ ماه است. ضمناً وام گیرنده نباید به بانک بدهی داشته باشد و چک نقدی نداشته باشد.

برای اخذ طرح خوداشتغالی چه تضمینی لازم است؟

ضمانت بازپرداخت اقساط طرح خوداشتغالی بانک مسکن بسته به مبلغ دریافتی ممکن است متفاوت باشد.

در صورتی که وام گیرنده به صورت انفرادی وام ۱۵۰ میلیون تومانی دریافت کند، باید سفته ای با ضمانت دو ضامن معتبر و گواهی کسر اقساط به شعبه مورد نظر ارائه کند.

اما در صورتی که وام دریافتی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان باشد، وام گیرنده باید سفته با ضمانت دو ضامن معتبر و دو گواهی کسر اقساط ارائه کند.

حال اگر وام گیرنده موفق به اخذ بیش از ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات شود، تنها با ارائه وثیقه نوع اول اعم از نقدی و مستغلات می تواند این تسهیلات را دریافت کند.

شرایط بازپرداخت وام ۴ میلیارد تومانی خوداشتغالی

نرخ سود ثبت نام فردی و جمعی چهار درصد است. با این حال، مدت بازپرداخت و سقف اعتبار بسته به تعداد ثبت نام کنندگان متفاوت است.

با احتساب یک فقره وام و سقف ۱۵۰ میلیون تومانی برای آن و بازپرداخت ۸۴ ماهه، وام گیرنده باید در هر قسط دو میلیون و ۵۰ هزار تومان بپردازد.

اما در صورتی که فرآیند ثبت نام در موسسات خوداشتغالی به صورت جمعی و شامل حداکثر ۴۰ نفر باشد، با احتساب سقف چهار میلیارد تومانی وام و مدت بازپرداخت اقساط ۶۰ ماهه، وام گیرندگان موظف به پرداخت ۷۳ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان به بانک مسکن هستند. در هر اقساط ماهانه

علاوه بر کارمزد چهار درصد، متقاضی باید ۱۰۰ هزار تومان نیز بابت هزینه درخواست به بانک مسکن پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا