اخبار اقتصاد ایران

شرایط واگذاری زمین به علاقه‌مندان سکونت در روستاها+ جزئیات

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن با تشریح شرایط واگذاری زمین به علاقه مندان به سکونت در روستاها گفت: دو سال دیگر در روستاهای کشور خواهیم بود یعنی در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ بدهیم. حدود یک میلیون قطعه زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله تا مردم بتوانند در روستاها سکونت و زندگی کنند

ایران تحلیل، مجید جودی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شرایط خوبی را برای افرادی که داوطلب استفاده از طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری بوده و می خواهند در روستاها زندگی کنند، ایجاد کرده است.

وی افزود: در این زمینه پیش بینی کرده ایم که ظرف دو سال در روستاهای کشور یعنی سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ یک میلیون قطعه زمین را با اجاره ۹۹ ساله واگذار کنیم تا مردم بتوانند در روستاها زندگی کنند. “

معاون مسکن و بازسازی روستایی بنیاد مسکن گفت: افرادی که واجد شرایط نهضت ملی مسکن در شهرها هستند و مایل به سکونت در روستا هستند، علاوه بر دریافت زمین با اجاره نامه ۹۹ ساله برای ساخت، غرامت تسهیلات نیز دریافت خواهند کرد. خانه ها.

جودی ادامه داد: در این راستا به این افراد وام مسکن روستایی به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ سال و کارمزد ۵ درصد یا وام نهضت ملی مسکن شهری به ارزش ۵۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد اعطا می شود. . هر چیزی می توانند بگیرند.» هر اعتباری که از این دو بخواهند.

وی گفت: پیش بینی ما این است که اکثر مردم از تسهیلات وام مسکن روستایی بهره مند شوند و پذیرش این وام بیشتر خواهد بود زیرا اخذ این وام آسان و کارمزد آن بسیار کم و ۱۸ درصد مابقی این سود است. شکل یارانه توسط دولت به سیستم بانکی پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا