ترندهای روز

شرط افق میهن رشته پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بر اساس اعلام رتبه داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ این آزمون از فردا چهاردهم به صورت مجازی خواهد بود. شهریور ماه ها با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توانند رشته خود را افق میهن کنند.

نتیجه تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ در قالب کارنامه، ضوابط افق میهن رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار می گیرد. برای مشاهده داوطلبان این آزمون می توانند از فردا نسبت به افق میهن رشته خود اقدام کنند.

شرط افق میهن رشته قبولی دانشگاه فرهنگیان

داوطلبانی که در چندین نوبت آزمون سراسری سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ در بیش از یک گروه آزمایشی اصلی مختلف (گروه های اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و انسانی) شرکت کرده اند، باید گروه آزمایشی اصلی مورد نظر خود را در محل تعیین شده اعلام کنند. زمان آنها خودشان تصمیم گرفتند که این فیلد را در حساب کاربری خود افق میهن کنند. در صورتی که داوطلب در زمان مقرر گروه آزمایشی را مشخص نکند، گروه آزمایشی اصلی آخرین زمان آزمون ملاک عمل است. داوطلبی امکان افق میهن رشته از بین دو گروه آزمایشی اصلی را ندارد.

بدیهی است داوطلبانی که در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ شرکت کرده و در زمان ثبت نام در آزمون اعلام کرده اند، صرفاً متقاضی شرکت در آزمون ویژه پذیرش دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان (اعم از قبولی در دانشگاه فرهنگیان) بوده اند. یا خیر) و در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ثبت نام نکرده اند، داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نیستند، بنابراین برای ضوابط افق میهن رشته آمادگی نداشته و مجاز نیستند. برای افق میهن رشته در آزمون سراسری.

دفترچه راهنمای افق میهن رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شامل کلیه شرایط و ضوابط اختصاصی رشته های مختلف روزانه، نوبت دوم (عصر)، مجازی، خودگردان و پردیس شهریه ای، دانشگاه پیام نور، غیر. -موسسات آموزش عالی انتفاعی و غیردولتی (اعم از با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی “بدون آزمون”)، توضیحات کامل در مورد نحوه تکمیل فرم افق میهن رشته و همچنین راهنمای مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری. ، و داوطلبان باید دفترچه های افق میهن رشته مربوطه را به دقت مطالعه کنند.

تاکید می شود ابتدا دفترچه راهنمای افق میهن رشته های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) گروه آزمایشی مربوطه و توضیحات مندرج در دفترچه پیوست و همچنین ویژه نامه افق میهن رشته ها را به دقت مطالعه و افق میهن نمایید. فیلدهای دلخواه شما (با توجه به معیارهای مشخص شده در دفترچه راهنما) فیلد را افق میهن کنید) به ترتیب اولویت مورد علاقه را استخراج و مرتب کنید.

پس از آن ابتدا کد رشته های افق میهنی خود را در فرم پیش نویس انتهای دفترچه راهنمای افق میهن رشته وارد کرده و پس از اطمینان از صحت کد رشته ها، ثبت نام کرده و در فرم آنلاین افق میهن رشته تکمیل نمایید. پس از تایید نهایی کد رشته محل های افق میهنی، رسید افق میهن رشته در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

داوطلبان توجه داشته باشند که هر فرد فقط یک بار مجاز به افق میهن رشته می باشد. ضمناً داوطلبان پس از افق میهن رشته و دریافت فیش، می توانند فرم افق میهن رشته خود را به تعداد محدود تصحیح یا ویرایش کنند.

اگر علاقه مند به افق میهن رشته ها یا بورسیه های خاص هستید، حتما شرایط و ضوابط این دوره ها (که به صورت جداگانه به عنوان ضمیمه دفترچه راهنمای افق میهن رشته در پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش درج شده است) را مطالعه کنید و فقط در صورت وجود شما شرایط لازم را دارید، این دوره ها را افق میهن کنید.

فهرست اسامی پذیرفته شدگان چند رشته بورسیه و با شرایط ویژه جهت مصاحبه یا گزینش در هفته پایانی شهریور ماه در پرتال اطلاع رسانی منتشر خواهد شد.

داوطلبان جهت اعلام علاقه جهت پذیرش در دانشگاه پیام نور و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (تربیت معلم) باید مبلغ ۵۷۶/۰۰۰ (پانصد و هفتاد و شش هزار) را به صورت جداگانه پرداخت نمایند. ریال از طریق سامانه پرداخت آنلاین درج شده در درگاه اطلاع رسانی این سازمان (بخش خرید کارت اعتباری) و سپس در فرم افق میهن رشته وارد رشته این دانشگاه ها و موسسات شوید.

سامانه افق میهن رشته مجازی این سازمان از امروز سه شنبه ۱۳/۰۶/۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به منظور راهنمایی و کمک به داوطلبان در افق میهن رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ (برای رشته های دارای آزمون و. رشته هایی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است) در اختیار داوطلبان خواهد بود.

راهنمای ویژه افق میهن رشته آزمون سراسری ۱۴۰۳ شامل اطلاعات مفید و کاربردی در مورد افق میهن رشته از جمله شرح محتوای کارنامه امتحانی، آشنایی با بومی سازی، انواع سهمیه ها، استفاده از افق میهن رشته مجازی و نکات مهم در افق میهن رشته اصلی، گردآوری و در تاریخ یکشنبه ۱۱/۰۶/۱۴۰۳ منتشر شد. این ویژه نامه را به نامزدها، والدین و مشاوران آنها بخوانید

پذیرش در دوره ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی برای داوطلبان شاخه نظری با معدل کتبی نهایی دیپلم و داوطلبان واحد فنی و حرفه ای یا کاردانی با معدل کل دیپلم انجام می شود و داوطلب می تواند افق میهن رشته کند. از همه گروه های آزمایشی بدون در نظر گرفتن نوع دیپلم. افق میهن رشته در دروس مختلف.

بر اساس مصوبه بیست و دومین جلسه مورخ ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان گروه علوم تجربی که مجاز به افق میهن رشته در کارنامه اعلام نتایج اولیه هستند، توجه داشته باشند که رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز معارف اسلامی دانشگاه آزاد در دفترچه راهنمای افق میهن رشته مندرج در پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور قرار دارد و در صورت علاقه به هر یک از این چهار رشته مطالعه می بایست در فرم افق میهن رشته در پرتال اطلاع رسانی این سازمان و در اولویت درج به دلخواه پر کنید.

افق میهن سایر رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت جداگانه و از طریق دانشگاه مذکور با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج آزمون انجام می شود.

داوطلبانی که در یکی از رشته های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته می شوند، می توانند منحصراً در یکی از موسسات مورد نظر خود ثبت نام و تحصیل کنند.

داوطلبانی که در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اند و در زمان مقرر انصراف خود را به اداره کل آموزش و پرورش استان بومی خود ارائه نکرده اند، طبق مقررات سوابق تحصیلی برای آنها صادر نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا