ترندهای روز

شرط تأهل برای این شغل در ایران دردسرساز شد!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران به موضوع شرط ازدواج در مرحله اخذ مجوز تاکسی واکنش نشان داد.

شرایط اخذ مجوز تاکسی، حداقل ۲۳ سال سن، سطح تحصیلات، حداقل مدرک تحصیلی ابتدایی یا گواهینامه سواد (برای افراد زیر ۵۰ سال)، دیپلم کار در خطوط مانند راه آهن یا فرودگاه، پایان خدمت یا معافیت از سربازی، داشتن گواهینامه رانندگی معتبر بدون محدودیت (یا محدودیت مجاز)، متاهل بودن یا داشتن افراد تحت تکفل با ارائه گواهی از مراجع ذیصلاح (نامه اثبات کفالت والدین یا فرزندان)، تابعیت جمهوری اسلامی، نداشتن سابقه بد، عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی، محروم نبودن از حقوق اجتماعی و رانندگی، تعهد به شئون اسلامی و نداشتن شغل دیگر.

در میان این شرایط، شرطی وجود دارد که به نظر می رسد در شرایط کنونی جامعه، افراد مجرد را از عضویت در سازمان تاکسیرانی باز می دارد. این امر باعث می شود که یا افراد مجرد از حضور در صنعت تاکسیرانی منصرف شوند یا از تاکسی های اجاره ای یا تاکسی های بستگان متوفی بدون داشتن مجوز تاکسی استفاده کنند. باعث تخلفات زیادی شود.

پیگیری های رکنا از سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در پاسخ به سوال رکنا که آیا رفع این شرط در دستور کار این سازمان قرار دارد یا خیر، بی پاسخ ماند. لذا با در میان گذاشتن این موضوع با سید جعفر تشری هاشمی، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، آن را در میان گذاشتیم.

وی در گفت و گو با رکنا گفت: تاکسی مانند فضای امنی است که مردم شهر باید به آن اعتماد کامل داشته باشند، در واقع فردی که سوار تاکسی می شود باید با خیالی آسوده سوار تاکسی شود. صلاحیت ها و مهارت های راننده شهروندی که به دلیل ناآشنایی با محیط زیست، بدون نگرانی به راننده تاکسی اعتماد می کند تا به مقصد برسد، باید در امنیت کامل باشد. به همین دلیل باید برای رانندگان تاکسی شرایطی در نظر گرفته شود.

سید جعفر تشری هاشمی در ادامه افزود: به همین منظور سازمان تاکسیرانی شرایطی را برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته است تا این خانه امن سیار دارای رانندگانی با ویژگی های مطلوب باشد.

هاشمی تاکید کرد: اینها را شرایط و معیارهای خوبی می دانیم که به خانواده ها کمک می کند تا با خیال راحت از تاکسی استفاده کنند. اما در این شرایط با وجود پدیده هایی مانند افزایش سن ازدواج می توانند در این شرایط تجدید نظر کنند.

وی در پایان افزود: این موضوع به نوعی شبیه داستان مرغ و تخم مرغ شده است. بعضی ها می گویند درآمد نداریم پس چطور ازدواج کنیم، از طرفی می گویند باید ازدواج کنی تا بتوانی کار کنی! به نظر می رسد این آیین نامه ها و دستورالعمل ها نیاز به بازنگری دارند. پیشنهاد من این است که شهرداری تهران طرح یا لایحه مورد نظر خود را به شورای شهر تهران ارائه کند و شرایطی را که مانع ایجاد اشتغال برای افراد واجد شرایط می شود حذف کند تا با نگاه مثبت به آن برخورد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا