اخبار اقتصاد ایران

شرط دریافت سود سهام عدالت متوفیان توسط وراث+ جزئیات

کلیه خدمات مربوط به واگذاری سهام عدالت متوفی به وراث از طریق سامانه «میراث» در ۴ بانک و ۴۴ کارگزار منتخب رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه نیست.

افق میهن، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: برای دریافت سود حقوق صاحبان سهام متوفی باید یکی از وراث در سامانه «میرآث» ثبت نام کند و در عین حال سایر وراث نیز باید در سامانه «میرآث» ثبت نام کنند. برای دریافت سود ثبت نام کنید سهام عدالت در سامانه سجام ثبت شود تا هر زمان که سود سهام عدالت پرداخت شد این افراد نیز سود دریافت کنند.

کلیه خدمات مربوط به واگذاری سهام عدالت متوفی به وراث از طریق سامانه «میراث» در ۴ بانک و ۴۴ کارگزار منتخب رایگان بوده و نیازی به پرداخت وجه نیست.

بر اساس این گزارش، وراث متوفی صاحبان سهام عدالت باید به یکی از «بانک‌های ملی» ملت، پارسیس و تجارت یا نمایندگی‌های منتخب مراجعه کنند.

فرآیند ثبت درخواست در میراث

ضمناً یکی از وراثی که باید اعدام شده باشد باید ابتدا وارد درگاه یکپارچه مشمولان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» و در مرحله بعد با وارد شدن به قسمت «حقوق متوفی» وارد شود. کد ملیت و تاریخ تولد متوفی در قسمت “استعلام زمان تشکیل پرونده” اطلاعات لازم را در مورد زمان تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی به دست آورده است، پس از آن در صورت زمان تشکیل پرونده تایید می شود، می توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک های منتخب مراجعه کنند. و در پایان پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق قسمت «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای کلیه وراث قابل مشاهده خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده

وراث باید قبل از مراجعه به دفاتر کارگزاری یا شعب بانک های مورد تایید سپرده مرکزی و تسویه وجوه مدارک زیر را به یکی از دفاتر اعلام شده ارائه نمایند:

۱- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

۲- اصل یا یک قطعه عکس برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه کلیه وراث تعیین شده در گواهی محدودیت وراثت (با این توضیح که متقاضی کارت ملی یا گواهی شماره ملی مهر به مهر سازمان ثبت احوال می تواند کارت ملی را جایگزین کند.)

۳- اصل یا عکس برابر اصل ورثه متوفی (شایان ذکر است در صورتی که مادر یکی از ورثه استنباط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی باشد صفحات تولد. گواهی مربوط به تعداد فرزندان والدین متوفی نیز برای کنترل اعتراض الزامی است.)

۴- در صورتی که متوفی دارای وصیت نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز قید شده باشد ارائه اصل یا رونوشت ترکه الزامی است.

فرآیند ثبت در سامانه میراث کاملا رایگان است و در حال حاضر بیش از ۶ هزار شعبه منتخب بانک های «ملی، ملت، پارسیان و تجارت» و شرکت های کارگزاری منتخب آماده ثبت نام وراث سهام عدالت متوفی در این سامانه هستند.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین اطلاعات از سال ۱۳۸۳ تاکنون بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت فوت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا