اخبار بورس

شروط صعود بورس از نظر کارشناسان بازار سرمایه

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامسه تحلیلگر بازار سرمایه ادامه روند صعودی بورس را منوط به رشد دلار و گزارش های مثبت ۹ ماهه دانستند و در گفت و گو با دنیای اقتصاد، شاخص به بالای ۲.۵ میلیون رسید. اردیبهشت و موفقیت سهام دلار را پیش بینی کردند.

چشم سهامداران حرکات دلار را دنبال می کند

محمد خبرزاد: بازار سهام به دنبال رشد بازارهای رقیب در این چند روز عملکرد مثبتی داشت. با توجه به کاهش موجودی دلار در بازار آزاد، سرمایه گذاران به بازارهای جایگزین، در درجه اول سکه، طلا و سپس حتی خودرو روی آوردند. پس از آن بازار سرمایه در نتیجه این افزایش ها رشد کرد و با آن نرخ دلار به ۳۹ رسید. ۶۰۰۰ تومان رسید.

رشد دلار در بازار آزاد و ارزش بازار سهام نسبت به سایر بازارها دست به دست هم دادند و رشد را تشکیل دادند. از منظر امروز، اگر نرخ دلار در این نقطه باقی بماند، رشد بورس تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت و صنایع و شرکت هایی که حرکت نکرده و ارزش بنیادی دارند نیز رشد خواهند کرد و پس از آن احتمالا بازار رشد خواهد کرد. باقی مانده.

چشم سهامداران ۱۰۰ درصد به دلار خواهد بود تا ببینند سیاست های بانک مرکزی چیست. گزارش های ۹ ماهه و فصلی پاییز نیز به موازات آن منتشر می شود و به ادامه این روند کمک می کند. با انتشار گزارش های مثبت صنایع و شرکت های بزرگ، شاهد ادامه روند صعودی خواهیم بود.

این احتمال وجود دارد که شاخص به سقف ۲.۵ میلیون برسد اردیبهشت

ابراهیم سماوی: این را یک نگاه تاریخی به قیمت ها در بورس و سایر بازارهای رقابتی نشان می دهد آبان در این ماه تمامی بازارها اعم از ارز، طلا، املاک و همچنین بورس کف قیمتی را ثبت کردند که به معنای رکود تمام بازارها است.

از سوی دیگر نرخ تورم واقعی بیش از ۵۰ درصد است و دستگاه پولی بانک مرکزی همچنان مشغول چاپ پول است. به طور معمول، دولت ها بازارها را در مدت زمان کوتاهی با توجه به مقدار پول نقد و طلا در دسترس خود کنترل می کنند و در نهایت باید تسلیم عرضه و تقاضای واقعی شوند.

با نزدیک شدن به پایان سال شمسی و آغاز سال جدید، یک موج واقعی برای معامله گران در سمت تقاضای دلار وجود دارد. به نظر می رسد بازار سهام به آرامی و پیوسته به سمت حد بالایی تاریخی حرکت می کند اردیبهشت ماه خواهد آمد. نه در دنیا و نه در حوزه بهبود و اعتمادسازی خبر خاصی نیست و حرکت در بورس تنها تحت الشعاع رشد دلار قرار دارد.

پیش بینی سرنوشت سهام کالایی، شرکت های صادراتی و صندوق های کالایی

مهدی دلبری: بازار سرمایه چند روزی است که توسعه نسبتا خوبی داشته است. ارزش معاملات بهبود یافته و از سوی دیگر موج خریدهای انبوه از سوی افراد حقیقی بر اوراق گواهی فلزات گرانبها و وجوه طلا متمرکز شده است.

با فرض ثابت بودن حاشیه سود ۹ ماهه، باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد سود را انتظار داشته باشید و امیدوار باشید که نسبت P/E آینده‌نگر منطقی‌تر باشد. با توجه به رقابت شدید بین بانک‌ها در زمانی که نرخ‌های بهره بالا هستند، تنها دارایی‌های ارزان ممکن است ابزارهای دلاری مانند سهام کالا، شرکت‌های پذیره‌نویسی و ابزارهای صندوق‌های کالایی باشند و به نظر می‌رسد که رقابت سنتی پایان سال زودتر در بازارهای رقیب دیده شود. . تحرکات بازار نسبت به شرکت های دلاری نسبتا مغرضانه است و این امید وجود دارد که این روند ادامه داشته باشد و در عین حال هیچ اطلاعیه ای از سوی دولت برای سرکوب آن صادر نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا