ورزشی

شروع جام جهانی 2026 از اصفهان

تیم ملی ایران که توانسته بود به راحتی به دور نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در منطقه آسیا راه پیدا کند، حالا باید با مبارزه با قرقیزستان این مسابقات را به طور رسمی آغاز کند و برای رسیدن به هفتمین جام جهانی تلاش کند.

با توجه به اینکه هیچ یک از ورزشگاه های تهران آمادگی لازم برای برگزاری مسابقه در سطح بین المللی را ندارند، مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند تا دیدار ایران و قرقیزستان در اصفهان و به میزبانی ورزشگاه فولادشهر برگزار شود. تا اصفهان یک پیروزی اجباری بدهد. این استان برای اولین بار میزبان تیم ملی خواهد بود. آخرین باری که تیم ملی خارج از ورزشگاه آزادی میزبان یک تیم بود، بازی مقابل لبنان در مشهد بود.

امیر قلعه نویی در بازی با قرقیزستان برای چهلمین بار روی نیمکت تیم ملی می نشیند و اگر این دیدار با پیروزی ایران به پایان برسد که احتمال آن بسیار زیاد است، سی امین پیروزی خود را در بازی هایی که هدایت ایران را برعهده داشته به دست خواهد آورد. آماری که در نوع خود قابل توجه است.

تیم ملی ایران ۴ بار به مصاف تیم ملی قرقیزستان رفته و در هر ۴ بازی پیروز شده است. ضمن اینکه در این ۴ بازی ۲۱ بار موفق به گلزنی شد و تنها ۲ گل باز شد.

۲۱ گل ایران در تقابل با قرقیزستان توسط ۱۱ بازیکن به ثمر رسید که از بین این یازده بازیکن، ۳ نفر از آنها در تیم ملی حضور دارند. مهدی طارمی، سردار آزمون و مهدی ترابی نفراتی هستند که ۸ بار مقابل قرقیزستان گلزنی کرده اند و این یعنی امیر قلعه نویی می تواند در بازی فردا روایت ویژه ای از تجربه خود در این زمینه داشته باشد.

مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ (منطقه آسیا)

تیم ملی ایران – تیم ملی قرقیزستان

تاریخ : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰

ورزشگاه: فولادشهر اصفهان

تیم داوری: یوسوکه اراکی، جون میهارا و کوتا واتانابه از ژاپن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا