فرهنگ و هنر

شرکت‌های بورسی ملزم به حذف قیمت‌گذاری دستوری می‌شوند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: سازمان بورس به دنبال آن است که بر اساس برنامه هفتم توسعه، شرکت ها دیگر مشمول قیمت گذاری اجباری نشوند و همچنین شرکت های بورسی ملزم به رعایت و اجرای این قانون باشند.


افق میهن –

مجید عشقی به حکم برنامه هفتم توسعه مبنی بر لغو قیمت گذاری دستوری اشاره کرد و افزود: کنترل تورم همواره یکی از دغدغه های اصلی دولت ها بوده است و این موضوع مهم و چالش برانگیز را نمی توان به دولت خاصی نسبت داد، بلکه همیشه در تمام طول این مدت. در این سال‌ها برخی از سیاست‌گذاران به اشتباه معتقدند با کنترل نرخ‌های سمت عرضه شرکت‌های بزرگ می‌توان از افزایش تورم در کشور جلوگیری کرد، اما در عمل این امر منجر به قیمت‌گذاری دستوری و فشار مضاعف بر فعالیت شرکت‌های بزرگ شده است. شرکت ها و در نهایت شاهد تاثیر منفی این نوع تصمیمات بر روند تولید و عرضه شرکت ها و در نهایت رشد تورم بوده است.

رئیس سازمان بورس با اشاره به تجربه قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو و آثار نامطلوب آن طی سال های گذشته گفت: صنعت خودرو تحت تاثیر برخی تصمیمات وارد مسیر قیمت گذاری دستوری شد و این عملا مانع از افزایش تولید خودرو و زمینگیر شدن خودروسازان در هشت سال گذشته شده است. رهبری.

وی تاکید کرد: برای حل این مشکل، برنامه هفتم توسعه به درستی قیمت گذاری دستوری را فقط به کالاهای خاص و انحصاری که ارز ترجیحی دارند محدود کرد. وی تاکید کرد: سازمان بورس پیگیر است تا بر اساس برنامه هفتم توسعه، شرکت ها دیگر مشمول قیمت گذاری دستوری نشوند. شرکت ها نیز ملزم به اجرای این قانون خواهند بود.

عشقی گفت: با مساعدت مجلس به عنوان ناظر بر اجرای قانون برنامه هفتم توسعه در صدد هستیم ماده ۴۸ قانون برنامه هفتم توسعه مبنی بر ممنوعیت قیمت گذاری دستوری را در دولت چهاردهم اجرا کنیم تا در نهایت باعث افزایش جذابیت سرمایه گذاری و توسعه در شرکت ها می شود. ارائه شود

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: این سازمان تمام توان خود را برای حمایت از سهامدارانی که منابع خود را در این بازار سرمایه گذاری کرده اند برای کسب بازدهی مناسب از بورس به کار گرفته است.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا