بانک و بیمه

شرکت‌های دانش‌بنیان باید شناسنامه‌دار شوند

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک کارآفرین، احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین در این نشست محرمانه گفت: نگاه ما به فضای دانش بنیان فراتر از اعداد و ارقام است. این بانک در فضای تامین مالی این شرکت ها قرار دارد. بعد مسئولیت اجتماعی و بر اساس دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از دانش بنیان های کشور.
ما معتقدیم شرکت های دانش بنیان راهگشای غلبه بر عقب ماندگی ها و حمایت هر چه بیشتر از توسعه کشور هستند.

مدیرعامل بانک کارآفرین افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در اکوسیستم نوآوری کشور می افتد، گواهینامه شرکت های دانش بنیان است. شاید برخی بانک ها به این موضوع توجهی نداشته باشند اما همین موضوع زمینه را برای شناسایی موثرتر، کمک در تجاری سازی، تنظیم روابط اقتصادی و پرداخت تسهیلات بازیابی به این شرکت ها فراهم می کند.

بهاروندی با تاکید بر اینکه نگاه ما به حوزه دانش بنیان فراتر از اعداد و ارقام است، ابراز امیدواری کرد که در تعامل و همکاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های دانش بنیان تداوم داشته باشیم: از طریق تفاهم نامه ای که بین هر دو منعقد شده است. احزاب، زمینه گسترش حمایت از شرکت های دانش بنیان.

محمدصادق خیاطیان در این نشست به سابقه بسیار خوب بانک کارآفرین در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: بانک کارآفرین ارتباط تنگاتنگی با حوزه دانش بنیان کشور دارد و این بانک جوانی است. و مسئولان جوانی دارد که شناخت بسیار خوبی از جوانان نخبه کشور دارند. آنها به خوبی از نقش و اثربخشی شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور آگاه هستند.

وی با اشاره به گزارش فعالیت های بانک در حمایت از شرکت های دانش بنیان، ادامه داد: ۶ درصد از تسهیلات ارائه شده توسط بانک به بانک در سال گذشته به حوزه دانش بنیان اختصاص یافت و امیدواریم با تفاهم نامه جدید، توافقنامه منعقد شده بین دو نهاد امکان تأمین بودجه برای ایجاد و گسترش همکاری های مشترک را فراهم کرد. من معتقدم علیرغم برخی مشکلات موجود، می‌توانیم با همکاری یکدیگر در سال‌های آینده به کارهای نوآورانه‌تر و تحول‌آفرین‌تری دست پیدا کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: حوزه دانش بنیان کشور رشد و توسعه زیادی را تجربه کرده است و امروز نزدیک به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند که در ایجاد اشتغال، رفع مشکلات کشور و توسعه نقش داشته اند. اقتصاد دانش بنیان است و این موارد بیشتر مورد توجه مسئولان کشور قرار گرفته است. در این منطقه بود. نخبگانی که در شرف خروج بودند با تشکیل این شرکت های دانش بنیان در کشور ماندند و اکنون مشغول تولید هستند.

ما قصد داریم در سال های آینده کارهای متحول کننده و نوآورانه بیشتری انجام دهیم
خیاطیان تصریح کرد: حوزه دانش بنیان در حال حاضر بسیار خوب توسعه یافته است و در آینده باید هدفمندتر کار را دنبال کنیم، در آینده باید فعالیت ها را هدایت کنیم و طرح را پیش ببریم. ما بسته رشد را برای تولید محصولات دانش بنیان اجرا می کنیم. فرض ما بر این است که با اعطای این فرصت می توان به رشد فروش ۷۰ درصدی محصولات دانش بنیان دست یافت. تمام تمرکز و فعالیت های ما در راستای توسعه محصولات دانش بنیان است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص اولویت‌های تعیین‌شده برای فعالیت صندوق در سال آینده گفت: برای هدایت فعالیت‌های صندوق، سه موضوع و سه فناوری را در دستور کار قرار داده‌ایم و در تلاش هستیم تا دانش‌آموزان از شرکت‌های داخلی در این زمینه حمایت کنند. توجه. با راه اندازی صندوق نوآوری تاکنون ۸۵۰ خط تولید محصول دانش بنیان ایجاد شده است و در نظر داریم ۱۰۰ خط تولید جدید ایجاد کنیم و در این مسیر نیازمند حمایت جدی تری از سوی بانک کارآفرین هستیم.

خیاطیان خاطرنشان کرد: با تصویب قانون جهش دانش بنیان، زمینه سرمایه گذاری بانک ها در شرکت های دانش بنیان فراهم شده است. سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) حوزه ای است که می تواند به تامین مالی شرکت های دانش بنیان کمک کند، موضوعی که تاکنون از آن غفلت کرده ایم. بانک کارآفرین می تواند در تعامل و مشارکت با صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه دانش سرمایه گذاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا