ترندهای روز

شرکت رقیب تراشه مغزی نورالینک برای یک کارآزمایی بالینی بزرگ آماده می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

توماس آکسلی، مدیر عامل Synchron که رقیب Neuralink برای شرکت توسعه تراشه های مغز ایلان ماسک است، در مصاحبه ای اعلام کرد که Synchron قصد دارد یک برنامه ثبت نام آنلاین برای بیمارانی که علاقه مند به دریافت تراشه مغزی هستند راه اندازی کند.

به گزارش رویترز، در این برنامه ثبت نام آنلاین، بیمارانی که علاقه مند به شرکت در کارآزمایی بالینی این شرکت هستند می توانند شرکت کنند. این شرکت قصد دارد ده ها داوطلب را برای شرکت در این آزمایش ایران تحلیل کند. همچنین حدود ۱۲۰ مرکز کارآزمایی بالینی برای کمک به اجرای این مطالعه ابراز علاقه کرده اند.

رقیب Neuralink در حال آماده سازی برای آزمایش کاشت تراشه مغزی است

شرکت سنکرون برای دریافت مجوز تجاری لازم نیاز به انجام آزمایشات بالینی دارد. در مصاحبه اخیر، مدیرعامل این شرکت اشاره کرده است که Synchron، رقیب شرکت ایمپلنت مغز Neuralink ایلان ماسک، در حال آماده شدن برای یک آزمایش بالینی در مقیاس بزرگ است.

مدیرعامل این شرکت می گوید در بخشی از این کارآزمایی بالینی، بیماران دارای اختلال حرکتی می توانند شرکت کنند. Synchron، مستقر در نیویورک، با هدف کمک به بیماران مبتلا به اختلالات حرکتی و ناتوانی شروع به کار کرد. این شرکت در جولای ۲۰۲۱ تأییدیه ایالات متحده را برای آزمایش اولیه دریافت کرد و تراشه خود را روی شش بیمار آزمایش کرد. این شرکت گزارش داد که آزمایش قبلی روی چهار بیمار در استرالیا هیچ عارضه جانبی جدی نشان نداد. اکنون Synchron می خواهد برای یک مطالعه بزرگتر آماده شود. این شرکت در حال حاضر منتظر تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده است. لازم به ذکر است که سازمان غذا و داروی آمریکا از اظهار نظر در مورد مدت زمانی که این شرکت برای دریافت این تاییدیه صبر خواهد کرد، خودداری کرده است.

باید دید چقدر در این مسیر همزمان موفق خواهد بود و کدام شرکت می تواند تاییدیه نهایی FDA را برای تامین ایمپلنت های مغزی دریافت کند. Neuralink اخیرا تراشه خود را برای اولین بار در مغز انسان کاشته و در حال آزمایش آن است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا