اقتصاد جهان

شرکت ماسک اولین ماهواره مخابراتی ترکیه را به فضا پرتاب کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، سی بی اس نیوز در گزارشی اعلام کرد که موشک فالکون ۹ شرکت فضایی اسپیس ایکس متعلق به میلیاردر مشهور آمریکایی، ایلان ماسک، روز دوشنبه اولین ماهواره مخابراتی ساخت ترکیه را به فضا پرتاب کرد.

بر اساس این گزارش، این ماهواره یک ایستگاه رله قدرتمند است که برای تضمین ارتباطات نظامی امن در داخل مرزهای ترکیه و در عین حال ارائه خدمات تجاری گسترده در هند، تایلند، مالزی و اندونزی طراحی شده است.

پس از این پرتاب، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در شبکه های اجتماعی گفت: ما به تازگی یک ماهواره مخابراتی تولید داخل به نام Turksat 6A را پرتاب کرده ایم.

وی ادامه داد: افتخار دیگری را برای کشور و ملت خود شاهد بوده ایم. بیش از ۸۱ درصد از زیرسیستم ها، ایستگاه های زمینی ماهواره ای و نرم افزارهای پروژه ۶A که برای آینده کشورمان در فضا بسیار حائز اهمیت است، توسط ترکیه با منابع حمایتی ملی ساخته شده است.

عبدالقادر اورالوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه نیز گفت که ترکیه به یک باشگاه انحصاری متشکل از ۱۱ کشور که قادر به ساخت ماهواره های ارتباطی با فناوری پیشرفته هستند، خواهد پیوست.

وی پیش از پرتاب این ماهواره به زبان ترکی در شبکه های اجتماعی نوشت: Türksat 6A نمادی از استقلال ما در فضا و اتحاد ما در زمین و آسمان خواهد بود.

پرتاب این ماهواره از پد ۴۰ ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال (وابسته به نیروی هوایی آمریکا) در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی با کمی بیش از دو ساعت تاخیر به دلیل شرایط جوی انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا