اقتصاد جهان

شرکت های چینی مناقصه اکتشاف نفت و گاز عراق را برنده شدند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، وزیر نفت عراق گفت که شرکت های چینی برنده پنج مناقصه دیگر برای اکتشاف میادین نفت و گاز عراق شده اند.
شرکت‌های چینی تنها بازیگران خارجی بودند که برنده مناقصه اکتشاف نفت در عراق شدند و روز شنبه مجوز ۱۰ میدان نفتی و گازی را دریافت کردند. شرکت عراقی KAR اکنون برنده دو مناقصه شده است.
هدف از صدور مجوز برای ۲۹ پروژه اکتشاف نفت و گاز عراق، افزایش تولید نفت برای مصرف داخلی است.
عراق با صدور این مجوزها می خواهد تولید گاز طبیعی خود را افزایش داده و از آن برای سوخت نیروگاه های خود که در حال حاضر به شدت به واردات از ایران متکی هستند، استفاده کند. با این حال، هنوز مناقصه ای برای حداقل شش میدان با پتانسیل برای تولید گاز وجود ندارد.

آنچه قابل توجه است عدم مشارکت شرکت های بزرگ آمریکایی است، حتی پس از صحبت نخست وزیر عراق با نمایندگان این شرکت ها در سفر ماه گذشته خود به ایالات متحده.
شرکت چینی CNOOK برنده مناقصه توسعه اکتشاف نفت در بلوک ۷ عراق است که استان های مرکزی و جنوبی دیوانیه، بابل نجف، واسط و مشانی را پوشش می دهد.
شرکت جئوجد چین برنده توسعه میدان جبل صنم عراق برای اکتشاف نفت در استان بصره شده است.
توسعه بخش نفت عراق به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی به دلیل عدم تمایل شرکت های بزرگ نفتی به امضای قراردادهای بلندمدت در این کشور، درگیری های نظامی و تمرکز سرمایه گذاران بر مسائل زیست محیطی و اجتماعی متوقف شده است.
انتهای پیام/۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا