اقتصاد جهان

شرکت کشتیرانی مارسک کشتی های خود را به کانال سوئز باز می گرداند

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از رویترز، طرح شرکت کشتیرانی مرسک دانمارکی نشان می دهد که از این پس تقریباً تمامی کشتی های باری این شرکت که بین آسیا و اروپا در حال تردد هستند از کانال سوئز عبور خواهند کرد و تنها تعداد انگشت شماری از کشتی های این شرکت از طریق آفریقا ترانزیت خواهند کرد. آنها در اطراف راه می روند
بزرگ ترین شرکت های کشتیرانی جهان از جمله مرسک و هاپاگ پس از آغاز حمله یمن به کشتی های عازم فلسطین اشغالی و ایجاد اختلال در تجارت جهانی، حرکت کشتی های خود را از طریق دریای سرخ و کانال سوئز متوقف کردند.
برای جلوگیری از این حملات، کشتی ها باید از طریق دماغه امید خوب در اطراف آفریقا حرکت کنند. در نتیجه هزینه های حمل و نقل افزایش یافته و زمان لازم برای رسیدن این کشتی ها از آسیا به اروپا و سواحل شرقی آمریکای شمالی در حال افزایش است.

اما مرسک در ۲۴ دسامبر اعلام کرد که آماده بازگشت به دریای سرخ است و با استناد به عملیات نظامی چند ملیتی به رهبری ایالات متحده برای پشتیبانی از کشتی ها، اعلام کرد. روز چهارشنبه، این شرکت برنامه حمل و نقل خود را اعلام کرد که در هفته های آینده از کانال سوئز استفاده خواهد کرد. ۲۶ کشتی از شرکت کشتیرانی مرسک در ۱۰ روز گذشته از دماغه امید خوب عبور کردند. اما در برنامه آینده این شرکت فقط پنج کشتی در این مسیر حرکت می کنند و انتظار می رود در هفته های آینده بیش از ۵۰ کشتی از کانال سوئز عبور کنند.
اما کشتی های MSC به دور زدن قاره آفریقا برای رسیدن به مقصد ادامه خواهند داد.
حدود یک سوم کشتی‌های باری جهان از کانال سوئز عبور می‌کنند و تغییر مسیر آنها به خارج از آفریقا برای هر کدام یک میلیون دلار اضافی هزینه دارد.
انتهای پیام/۶۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا