ترندهای روز

شش بازیگر خونخوار ایرانی که محبوب دل مردم شدند!

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

– آیدا فلاحیان: در موارد نادری سناریویی که در ذهن سازندگان وجود دارد برخلاف انتظارشان عمل می کند. این اتفاق غیرقابل پیش بینی فرصتی عالی برای دیده شدن آثار سینمایی و تلویزیونی است که در بسیاری از موارد به برگ برنده ای برای سازندگان تبدیل می شود. استقبال از «بدمن ها» یا شخصیت های منفی در فیلم ها همان شانس بزرگی است که در بسیاری از آثار ایرانی دیده ایم. در ادامه این لیست قصد داریم به بررسی محبوبیت شخصیت هایی بپردازیم که ممکن است از نظر اخلاقی مذموم باشند اما باز هم نمی توانیم آنها را دوست نداشته باشیم.

شش بازیگر خونخوار ایرانی که محبوب شدند!

مالک/ زخم کاری

شاید تا قبل از زخم کاری جواد عزتی یکی از کمدین های محبوب سینما و تلویزیون به حساب می آمد که هرگز انتظار نداشتیم او را به عنوان یک شخصیت منفی ببینیم. البته باید گفت که مالک مالکی زخم کاری شاید یک شخصیت خاکستری از Badman! به عنوان یک شخصیت منفی بیش از حد به او ظلم شده است اما باز هم نمی توانیم او را قهرمانی خوش قلب و خوش اخلاق بدانیم. شخصیت مالک به گونه ای نوشته شده است که پس از هر جنایتی که از سوی او انجام می شود، می تواند بی قید و شرط مالک را ببخشد زیرا فکر می کند این حق مالک است که برای انتقام هر کاری انجام دهد. البته نباید فراموش کرد که هوش و حوصله مالک در انتقام گیری و کسب قدرت جذابیت بسیار قوی در مالک ایجاد می کند. این انتقام های زیرکانه مالک باعث می شود همه ما دست های آلوده به خون او را نادیده بگیریم و او را ببخشیم.

شش بازیگر خونخوار ایرانی که محبوب شدند!

آرمان بیانی/عفای تهران

آرمان بیانی روشنفکر اعصاب خردکنی است که البته هیچکس دوست ندارد فرصت هم نشینی با او را از دست بدهد! افکار دانای کل آرمان به عنوان کارگردان و منتقد سینما در نگاه اول برای بسیاری از ما مغرور و به دور از ادب تلقی می شود، اما زمانی که او را بیشتر بشناسیم متوجه می شویم که صراحت و سخنان تلخ آرمان نقطه قوت شخصیت اوست. او تمام تلاش خود را می کند چیزی جز خودش را نشان نمی دهد. این یک چهره و یک رنگ بیان ایده آل باعث می شود که او را با وجود تمام خصوصیات منفی اخلاقی اش دوست داشته باشیم و آرزو کنیم با او معاشرت کنیم حتی اگر او موجودی ظالم تر از کارگردانی سخت گیر و سرراست باشد!

شش بازیگر خونخوار ایرانی که محبوب شدند!

بزرگ آقا/شهرزاد

آیا تا به حال از تماشای دیکتاتوری لذت برده اید؟! علی نصیریان در نقش عالی آقا این کار را به بهترین شکل ممکن غیرممکن می کند. بوغور آقا شخصیتی است که با عظمت خود مخاطب را می ترساند، اما مورد منفور بیننده قرار نمی گیرد. یک پدرخوانده واقعی که شاید کمتر از مارلون براندوی هالیوود نباشد! او در اعمال ظلم استاد است، اما این کار را با خشونت و عجولانه انجام نمی دهد. تمام برنامه های او به گونه ای پیش می رود که مخاطب حتی از دیدن دیکتاتوری او لذت می برد. البته باید گفت که شخصیت پردازی ظریف آقا گوشه کوچکی از محبوبیت این شخصیت است. دلیل اصلی این محبوبیت نقش آفرینی صحیح و قدرتمند علی نصیریان است که بدون شک نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

شش بازیگر خونخوار ایرانی که محبوب شدند!

امیر شایگان/ می خواهم زنده بمانم

او متفکر شر است. امیر شایگان به دلیل منفی بودن دستانش پاکیزه است و سعی می کند با هوش خود همه چیز را طوری طراحی کند که نتیجه نهایی بی گناه و موجه باشد. این چهره موجه و سیاست آشکاری که امیر شایگان در تمام اعمالش به کار می برد، باعث شده او را بیش از یک شخصیت منفی بی رحم بدانیم. او حتی به عنوان یک عاشق تمام قدم هایش را با دقت برمی دارد و این نظم آشکار نقطه قوت این شخصیت است.

شش بازیگر خونخوار ایرانی که محبوب شدند!

ناتاشا/خواب و بیدار

اگر بخواهیم لیستی از محبوب ترین شخصیت های شرور تاریخ تلویزیون تهیه کنیم، ناتاشا یکی از محبوب ترین هاست. در روزهایی که زنان در تلویزیون بیشتر در نقش مادران دلسوز و همسران همراه مطرح می شدند، ظهور شخصیت ناتاشا انقلابی بزرگ به حساب می آمد که پس از سال ها همچنان در ذهن مخاطبان وجود دارد. به تصویر کشیدن یک زن جنایتکار باهوش که پس از یک جنایت هوشمندانه پلیس را فریب می دهد و فرار می کند و زنی که به جای آشپزی و خانه داری اسلحه در دست دارد، بدعت بسیار مهمی در تلویزیون ایران بود. شاید این نوآوری اولین نکته مهم در محبوبیت شخصیت ناتاشا در سریال و خواب و بیداری باشد.

شش بازیگر خونخوار ایرانی که محبوب شدند!

ابن مرجانه/ مختارنامه

فرهاد اصلانی با بازی در نقش ابن مرجانه یکی از منفورترین شخصیت های تاریخ شیعه در سریال مختارنامه ریسک بزرگی کرد. پس از ایفای نقش این شخصیت پیش بینی می شد که اصلانی برای همیشه محبوبیت خود را از دست بدهد اما این شمشیر دولبه موفقیتی بی نظیر در کارنامه کاری او شد. شاید سبک خاصی که اصلانی برای ایفای این شخصیت افق میهن کرد باعث شد تا توجه مردم به بازی این بازیگر منحرف شود و فراموش شود که شخصیت او چه تاریکی دارد. امروزه حضور ابن مرجانه در تاریخ تلویزیون موفقیت بزرگی برای اصلانی و سریال مختارنامه است که بینندگان زیادی را به سمت این شخصیت و این سریال جذب می کند.

شش بازیگر خونخوار ایرانی که محبوب شدند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا