ترندهای روز

شش سریال ایرانی که نوید یک تابستان داغ را می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

تعطیلات مدرسه و دانشگاه در تابستان که برای حداقل ۷-۶ میلیون جوان در یک دوره ۳ ماهه اوقات فراغت اصلی است، فرصت ویژه ای برای صنعت سرگرمی برای جذب بیننده است. در این بین پلتفرم های VOD که همیشه این قشر جوان را مخاطب بالقوه می بینند، برای این روزها برنامه دارند و از قضا اکثر آثاری را منتشر می کنند که از عناصر محبوب سینمادوستان جوان و دوستداران سینمای اکشن هالیوود استفاده می کنند. مانند جنایت، سرقت و خشونت. برده باشید

شش سریال ایرانی که نوید تابستانی گرم را می دهد

۶ سریال و یک رئالیتی شو از جمله آثار سه سکوی اصلی است که در روزهای گرم تابستان ۱۴۰۳ منتشر می شود که در این مطلب به قلم مصطفی قاسمیان که در روزنامه فرهیختگان منتشر شده است به سراغ آثاری می رویم که سکوها پخش خواهند کرد. در تابستان. با ما بمان.

جانسخت

از جمله سریال هایی که در سکوت ساخته شد و قرار است در تابستان ۱۴۰۳ پخش شود، سریال «جان سخت» به کارگردانی مصطفی تقی زاده است که از پلتفرم فیلم نت پخش می شود. تقی زاده که پیش از این سریال «حرفه ای» را روی پلتفرم نماوا و دو فیلم درام «زرد» و کمدی «سال گربه» را در سینما ساخته بود، این بار با این سریال به سینمای خانگی بازگشته و در آن حضور بازیگرانی چون سارا بهرامی. و مهرداد صدیقیان که در کارهای قبلی او حضور داشتند. ماهور الوند، فرهاد اصلانی، مجتبی پیرزاده دیگر بازیگرانی هستند که نامشان به عنوان بازیگر این سریال مطرح شده است اما هنوز هیچ خبری رسمی از این سریال منتشر نشده است.

گردن زدن

شش سریال ایرانی که نوید تابستانی گرم را می دهد

سامان سالور که سال گذشته با فیلم «سکم هابس» حضور موفقی در سینما داشت، پس از این کار ساخت سریالی اکشن را آغاز کرد که قرار است تابستان امسال روی پلتفرم فیلم نت به نمایش درآید. سریال «گردنزنی» که در ابتدا پس از «عافی تهران» گزینه پخش این پلتفرم بود، از جدول پخش حذف شد و «داریوش» جایگزین آن شد. گفته می شود حسن معجونی، مهران غفوریان، مهدی حسینی نیا، رویا نونهالی، الهام پاوه نژاد، امین شرباف، ترلان پروانه علی قربان زاده، کیسان دیباج، الیکا ناصری، بهنام تشکر، پوریا رحیمی سام، محمد ولی زادگان، سمیع بازور و پژمان هستند. بازیگرانی که نامشان در حول و حوش سریال «گردنزنی» مطرح شده است، اما هیچ اطلاع رسانی رسمی درباره این اثر نیز صورت نگرفته و ممکن است برخی از نام های ذکر شده از آن جدا شده باشند.

فقر

شش سریال ایرانی که نوید تابستانی گرم را می دهد

مجموعه نمایش خانگی «فقر» محصول جدید موسسه سارو مدیا پارسیان است که پیش از این مجموعه های جوان پسندی چون «ممنوعه» و «سیوش» را تولید کرده بود. این اثر را امیر پورکیان کارگردانی کرده که «ممنوعه» را هم ساخته است. «فقر» حال و هوای شهری جنوبی و لوکیشنی شبیه به حلبی نشینی در حاشیه شهر دارد و گفته می شود ماجرای سرقتی از کمیته امداد (!) است که چند زن متعهد می شوند تا مخارج آن را تامین کنند. مهاجرت و در این بین نباید به کارفرمای خود اجازه این کار را بدهند. تصمیم بدی بگیر آناهیتا درگاهی، مهدی حسینی نیا، بهاره کیان افشار، حسین مهری، ترلان پروانه، سوسن پرور، فرید قبادی و لادن جاوند از جمله بازیگران اصلی این اثر هستند که به نظر می رسد فضایی شبیه به «مغزهای کوچک زنگ زده» داشته باشد.

داریوش

شش سریال ایرانی که نوید تابستانی گرم را می دهد

«داریوش» احتمالا اولین محصول نمایش خانگی خواهد بود که در تابستان روی آنتن می رود. این سریال ساخته هادی حجازی فر است که تجربه کارگردانی جدید او پس از فیلم موفق «وضعیت مهدی» و نسخه سریالی آن «عاشورا» است. جالب اینکه این اثر با حضور چهره هایی چون نوید محمودی به عنوان تهیه کننده و خود هادی حجازی فر، مهرداد صدیکیان و زیلا شاهی به عنوان بازیگر ساخته شده است و به نظر می رسد گروه سازنده سریال بسیار موفق «پوست شیر» دور هم جمع شده اند. . . سحر دولتشاهی، محسن قصابیان، عباس جمشیدی فر، رامین راستاد، سعید امیرسلیمانی، امیر نوروزی و رایان سرلک از دیگر بازیگران «داریوش» هستند که در تیزر این اثر دیده می شوند. جالب است که نام این سریال نیز مانند «پوست شیر» از روی آهنگ قدیمی خواننده انور آبی افق میهن شده است تا با شبیه سازی محصول قبلی فیلم نت از موفقیت آن به نحوی استفاده کند. این سریال قرار است از چهارشنبه ۶ تیرماه روی پلتفرم فیلم نت پخش شود.

بازنده

شش سریال ایرانی که نوید تابستانی گرم را می دهد

امین حسین پور فیلمساز جوانی که پیش از این سریال «درمانگر» را در ۵ قسمت کمتر از ۱۰ دقیقه روی پلتفرم فیلمو ساخته بود، سال گذشته سریال بلند «بازنده» را با داستانی معمایی پلیسی برای این سکو کارگردانی کرد که آماده برای مدت طولانی منتشر شده است، اما هنوز پخش نشده است. در این سریال که خلاصه آن یک پرونده مرموز خانوادگی را نشان می دهد، علیرضا کمالی نژاد نقش اصلی «کارآگاه کیانی» را بازی می کند و باید به همراه همکارش با بازی محمد علیمحمدی این پرونده را حل کند. سارا بهرامی، صابر ابر، پیمان قاسم خانی، صدف اسپهبدی و رویا جاودنیا دیگر بازیگران سریال «بازنده» هستند که به صورت رسمی معرفی شدند. این مجموعه که بر اساس تیزر آن اثری نزدیک به ژانر نوآر به نظر می رسد در تابستان ۱۴۰۳ توسط پلتفرم فیلمو منتشر خواهد شد.

گل یا پوچ

شش سریال ایرانی که نوید تابستانی گرم را می دهد

مهران مدیری که زمستان سال گذشته و بهار امسال رئالیتی شو «اسکار» را روی پلتفرم فیلمو داشت، بار دیگر با این پلتفرم برای ساخت رئالیتی شو همکاری کرد و «گل یا پوچ» را جلوی دوربین برد. از تصاویر کوتاهی که فیلمو از این برنامه منتشر کرده به نظر می رسد که شرکت کنندگان این برنامه افراد مشهوری نیستند و کارگردان برنامه خود را با شرکت کنندگان مردم عادی ساخته است که احتمالا یکی از اولین تجربه های این نوع خانه هاست. تابستان امسال پخش خواهد شد.

مهران مدیری درباره این برنامه گفت: خوشبختانه مسابقه گل یا پوچ کپی برداری از برنامه های خارجی نیست چرا که بازی گل یا پوچ یک بازی اصیل ایرانی است.

یک لالایی

داریوش فضیایی (عمو پورنگ) که حدود ۲ سال است از تلویزیون دور بوده و برای رسانه ملی برنامه نمی سازد، به همراه گروه تولید «بهچه محل» و «کلبه عمو پورنگ» که متعلق به اوست، به تریبون فیلمو رفت. آخرین کار در تلویزیون، و برای این سرویس یک سریال کودک ساخته است. امیرمحمد متقیان، همراه همیشگی عمو پورنگ نیز در این سریال حضور دارد و با توجه به تصاویر کوتاه منتشر شده، به نظر می رسد به همراه او نقش «احمق و احمق» را بازی می کنند. در «لالایی» به کارگردانی احمد درویش علیپور، کارگردان آثار اخیر عمو پورنگ، چهره هایی چون امیر کربلایی زاده، فرهاد بشارتی، ابراهیم شفیعی، عین الله مریا، گوهر خیراندیش و سپند امیرسلیمانی حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا