ترندهای روز

شش کشوری که اسرائیل را دچار توهم جنگیدن می‌کنند!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

اکنون نزدیک به ۷ ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می گذرد. حملاتی که با هدف نبرد و پاکسازی نیروهای حماس در این منطقه و نوار ویژه جهان آغاز شد و تا امروز نزدیک به ۳۵۰۰۰ نفر کشته شده اند. بر اساس گزارش اکثر خبرگزاری های جهان، بخش قابل توجهی از قربانیان غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان هستند.

حوادث نوار غزه به قدری تکان دهنده و وحشتناک بوده که مردم بسیاری از کشورهای جهان را به واکنش واداشته است و در این بین مردم بسیاری از کشورهای آزاد جهان شروع به زیر سوال بردن سیاستمداران خود در مورد تامین این مواد کرده اند. سلاح به رژیم صهیونیستی در این مقاله قصد داریم نگاهی به فهرست کشورهایی داشته باشیم که بیشترین سهم را در تامین نظامی ارتش اسرائیل دارند و در واقع می‌خواهیم ببینیم کدام کشورها از هر ثانیه جنگ در این کشور سود خواهند برد. نوار غزه و به چه نسبت.

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

همین چندی پیش بود که ایالات متحده آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده تسلیحات و تجهیزات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، به دلیل فشارهای مردمی شروع به تعلیق محموله های نظامی به اسرائیل کرد. جو بایدن این تصمیم را به دلیل قصد اسرائیل برای حمله به شهر رفح در نوار غزه و تعداد بالای غیرنظامیان آسیب پذیر در این شهر اعلام کرد. آمریکا که با کشور دوم فاصله زیادی دارد، حامی اصلی نظامی رژیم صهیونیستی بوده است.

اما در کنار آمریکا، که شاید حدس زدن آن برای کسی سخت نباشد، کدام کشورها از هر اقدام نظامی اسرائیل سود بیشتری می برند؟

آمریکا خیلی جلوتر است

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

بد نیست بدانید محموله ای که به اسراییل تعلیق شده است شامل ۱۸۰۰ بمب ۲۰۰۰ پوندی (۹۰۷ کیلوگرم) و ۱۷۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی (۲۲۷ کیلوگرم) است و احتمالاً این اعداد تصویری از حجم بالای نظامیان است. تجهیزات، تسلیحات و بمب های ارسال شده از آمریکا به اسرائیل به شما می دهد مقامات ایالات متحده ظاهراً از شدت تخریب و آسیب ناشی از این بمب ها در شهرهای پرجمعیت مانند رفح می ترسیدند.

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

در سال ۲۰۱۶، مقامات آمریکایی و اسرائیلی سومین قرارداد نظامی ۱۰ ساله خود را امضا کردند. این قرارداد که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۸ انجام شد و بندهای آن شامل ۳۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل، تضمین خرید ۳۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی توسط اسرائیل از آمریکا و البته یک موشک ۵ میلیارد دلاری بود. سیستم دفاعی بد نیست بدانید نزدیک به ۷۰ درصد کمک های نظامی ۳۸ میلیاردی در بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ از اسرائیل دریافت شده است.

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

اسرائیل در صدر کاربران خارجی جنگنده فوق پیشرفته آمریکایی اف-۳۵ Joint Strike Fighter است که بسیاری آن را پیشرفته ترین جنگنده ساخت بشر می دانند و در حال حاضر اسرائیل در حال خرید ۷۵ مدل S از این جنگنده است. جنگنده و در سال ۳۶ دستگاه خودرو در گذشته دریافت کرده است.

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

علاوه بر همه اینها، پس از جنگ سال ۲۰۰۶ بین حزب الله و اسرائیل، ایالات متحده به اسرائیل کمک کرد تا سپر دفاعی گنبد آهنین را برای عملکرد بهتر در برابر راکت های کوتاه برد تجهیز کند. ایالات متحده همچنین چند صد میلیارد دلار به اسرائیل کمک کرده است تا سیستم رهگیری موشکی خود را ارتقا دهد. در نهایت، واشنگتن در ساخت و ارتقای سیستم دفاعی اسرائیل موسوم به فلاخان داوود کمک همه جانبه کرد. این سامانه دفاعی برای سرنگونی موشک هایی که از فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتری پرتاب می شوند طراحی شده است.

آلمان

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

صادرات نظامی آلمان به اسرائیل پس از حملات ۷ اکتبر توسط حماس با جهش ۱۰۰۰ درصدی در سال ۲۰۲۳ به ۳۵۱ میلیون دلار رسید. قبل از این تاریخ، آلمان نقش فعالی در تجهیز ارتش اسرائیل در زمینه هایی مانند ارسال تجهیزات سامانه دفاع موشکی و تجهیزات ارتباطی داشت.

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

بر اساس گزارش های dpa، صادرات تسلیحات آلمان به اسرائیل شامل ۳۰۰۰ سلاح ضد تانک قابل حمل و ۵۰۰۰۰۰ خشاب خودکار و نیمه خودکار بوده است. در گزارش Dpa تاکید شده است که بیشتر صادرات نظامی آلمان به اسرائیل شامل ماشین های جنگ زمینی و همچنین انتقال فناوری با هدف ارتقاء، مونتاژ، نگهداری و تعمیر تسلیحات و تجهیزات نظامی بوده است.

بر اساس گزارش‌های سیپری، نزدیک به ۳۰ درصد از کمک‌های نظامی دریافتی اسرائیل در بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ از آلمان بوده است.

ایتالیا

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

با شروع حملات اسرائیل به غزه و فشار افکار عمومی، یک منبع در وزارت خارجه ایتالیا (به عنوان یکی از سه کشوری که بیشترین کمک های نظامی به اسرائیل ارائه می کند) گفت که ارسال هرگونه محموله نظامی از ایتالیا به اسرائیل انجام شده است. متوقف شد. این منبع گفت: “همه چیز متوقف شده است. آخرین محموله در نوامبر ارسال شد.” بر اساس قوانین ایتالیا، صادرات سلاح و تجهیزات نظامی به کشورهایی که به اصطلاح متخاصم و ناقض حقوق بشر بین المللی هستند، ممنوع است.

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

در ماه مارس بود که وزیر دفاع ایتالیا، گیدو کروچتو، خاطرنشان کرد که ایتالیا همچنان به صادرات تسلیحات به اسرائیل ادامه می دهد، اما قرارداد جدیدی امضا نمی شود و این کشور تنها بر اساس تعهدات قبلی و با این شرط که اسرائیل این کار را انجام دهد. متعهد می شود که از این سلاح ها علیه مردم استفاده نکند. غیرنظامیان غزه استفاده نخواهند کرد، آنها به اسرائیل سلاح خواهند فرستاد.

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

تنها در ماه دسامبر، ایتالیا نزدیک به ۱.۳ میلیون دلار تسلیحات به اسرائیل فرستاد که نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است. بر اساس گزارش‌های سیپری، در بازه زمانی ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، ایتالیا یک درصد از کمک‌های نظامی را به اسرائیل ارائه کرد که بیشتر شامل بالگردها و سیستم‌های توپخانه برای کشتی‌ها و کشتی‌ها بود.

بریتانیای کبیر

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

بر خلاف بسیاری از حدس های ما، بریتانیا یکی از صادرکنندگان اصلی سلاح به اسرائیل نیست و بر خلاف ایالات متحده، انگلیس به طور مستقیم به اسرائیل سلاح صادر نمی کند. البته بریتانیا در عوض این کار را با صدور مجوز صادرات به شرکت های خصوصی انجام می دهد.

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

سال گذشته بریتانیا مجوز فروش تجهیزات دفاعی حداقل ۵۲ میلیون دلاری به اسرائیل را صادر کرد. این مجوزها بیشتر شامل ارسال مهمات، هواپیماهای بدون سرنشین، مهمات سلاح های سبک و قطعات هواپیما، جنگنده و هلیکوپتر است.

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

همین چند روز پیش بود که ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در پارلمان این کشور گفت که انگلیس یکی از سرسختانه ترین سیاست های ارسال سلاح به اسرائیل را دارد و در صورت نقض حقوق بشر توسط اسرائیل می تواند ارسال سلاح را متوقف کند. روند. این سخنان ریشی سوناک در حالی اتفاق افتاد که فشار افکار عمومی درباره جنایات اسرائیل در غزه در بریتانیا به اوج خود رسیده و برخی از مخالفان چپ حزب حاکم خواستار توقف کامل کمک های نظامی به اسرائیل شده اند.

کانادا

دولت کانادا در ۲۰ مارس اعلام کرد که کانادا تمامی مجوزهای صادرات تسلیحات به اسرائیل را از ۸ ژانویه به حالت تعلیق در می آورد و تا زمانی که اتاوا بتواند اطمینان حاصل کند که تسلیحات ارسالی علیه غیرنظامیان استفاده نمی شود، توقف ادامه خواهد داشت. این بیانیه در حالی صادر شده است که بر اساس گزارش های سازمان های بین المللی حقوق بشر، بیشتر قربانیان حمله زمینی و بمباران هوایی اسرائیل در غزه غیرنظامیان اعم از زنان و کودکان هستند.

البته پس از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر، دولت کانادا مجوز صادرات سلاح به اسرائیل به ارزش حداقل ۲۱ میلیون دلار را صادر کرد.

و در نهایت هلند

شش کشوری که به اسرائیل توهم جنگیدن می دهند!

در ماه فوریه، دولت هلند ارسال بخشی از جت های جنگنده F-35 به اسرائیل را متوقف کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاه استیناف در هلند به این نتیجه رسید که با ارسال این قطعات، این خطر وجود دارد که هلند شریک اسرائیل در نقض حقوق بشر و کشتار غیرنظامیان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا