اخبار بورس

“شصدف” با هم دیدار کردند/ ورود به بازارهای اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا در دستور کار

چیزی را گزارش کنید افق میهنمجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی دوده فام با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

بر اساس این گزارش، امیرحسین باقری، مدیرعامل شرکت صنعتی دوده فام در این مجمع در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۳۰۲ اظهار داشت: ظرفیت اسمی شرکت صنعتی دوده فام ۶۰ هزار تن است ۵۷۰۰۰ تن است.

وی افزود: در سال مالی ۱۴۰۲ میزان فروش صادراتی ۲۶ هزار و ۲۲۲ تن به ارزش ۲۲ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۵۴۵ دلار بوده است. شایان ذکر است بیشترین سهم از بازارهای صادراتی این شرکت مانند هند ۴۴ درصد، ترکیه ۱۷ درصد، پاکستان ۱۴ درصد، اندونزی ۱۴ درصد و چین ۴ درصد ۴ درصد بوده است. همچنین در حال برنامه ریزی برای ورود به بازارهای اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا هستیم.

باقری ادامه داد: سهم بازار «شاف» ۲۸ درصد از بازار کربن سیاه صنعتی ایران است. زمستان سال گذشته برای اولین بار نمایشگاه صادراتی را در بین تولیدکنندگان صنعتی کربن بلک ایران برگزار کردیم و توانستیم با بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش برسانیم.

مدیرعامل «شداف» درباره کاهش تولید گفت: دلیل کاهش تولید شرکت در سال مالی گزارش شده نسبت به سال ۱۴۰۱ این است که در خط ۲ یعنی خط سافت کربن بلک (به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن) تعمیراتی داشتیم. ). وقفه های تابستان گذشته). از زمستان سال گذشته به صورت مستمر اقدام به مزایده و فروش با بالاترین نرخ ممکن برای انتقال ارز حاصل از صادرات با ثبت آگهی در سامانه جامع معاملات کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: ارز مورد نیاز واردات را از محل فروش صادرات تامین کرده ایم.

باقری گفت: در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۰ در صادرات ۲۳ درصد و سود ناخالص ۸۱ درصد رشد داشته ایم.
ما در تلاش هستیم تا سهم این شرکت را در بازار قطعه سازان داخلی افزایش دهیم و تاکنون به عملکرد خوبی دست یافته ایم.

وی در خصوص حاشیه سود ناخالص شرکت در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ گفت: حاشیه سود ناخالص در سه ماهه اول امسال به ۲۷ درصد رسید که در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ ۲۵ درصد بود و علاوه بر آن به سود خالص دست یافتیم. ۱۳۵ میلیارد تومان در این مدت.

باقری در خصوص برنامه های آتی شسدف گفت: احداث تصفیه خانه فاضلاب برای جلوگیری از انحراف فاضلاب کارخانه ها در دستور کار قرار گرفت. احداث واحد RO برای آبرسانی به اقشار دانش بنیان از برنامه های امسال شصدف است.

احداث خط لوله انتقال آب از شبکه آبیاری شمال خوزستان به کارخانه برای جبران کسری آب کارخانه در حال انجام است.

در دستور کار این شرکت انجام مطالعات جامع در زمینه امکان سنجی احداث نیروگاه با استفاده از گازهای خروجی کارخانه است.

امسال مطالعات فنی و ارزیابی های مربوط به آن به پایان می رسد و در صورت تایید سهامداران، عملیات اجرایی پروژه را آغاز خواهیم کرد.

کشورهای روسیه، هند و چین تولیدکنندگان عمده کربن سیاه هستند و صادرات روسیه به دلیل تحریم های ناشی از جنگ با اوکراین در حال کاهش است و با قیمت های پایین به فروش می رسد. تعرفه های ما ۲۵ درصد بیشتر از تعرفه های روسیه است. پایان دادن به جنگ به نفع ما خواهد بود زیرا دیگر زباله ای وجود نخواهد داشت.

تعرفه ها در چین و هند به تعرفه های ما نزدیک است و اگر همه هزینه ها را در نظر بگیریم، مانند: به عنوان مثال، اگر هزینه های حمل و نقل را در نظر بگیرید، ما همچنان ۳٪ بالاتر می فروشیم.

بهار امسال برای اولین بار در طول فعالیت شرکت از فیلتر کیسه های ساخت داخل (به جای محصولات وارداتی) استفاده کردیم و سالانه ۲۷ میلیارد تومان صرفه جویی کردیم.

مدیرعامل شصدف در خصوص نرخ فروش در سه ماهه ۱۴۰۳ گفت: میانگین نرخ فروش در سه ماهه امسال ۹۵۰ دلار بوده و توانستیم محصولات خود را با بالاترین نرخ دلار به فروش برسانیم.

در پایان مجمع به ازای هر سهم شادف مبلغ ۱۴۵۰ ریال بین سهامداران توزیع شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا