ورزشی

شمارش معکوس برای روز‌های پرتنش و بحرانی استقلال و پرسپولیس

بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل بازی تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ به مدت دو هفته تعطیل شد اما بحث درباره یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات برای تعیین تکلیف واقعی باشگاه های پرسپولیس و استقلال همچنان ادامه دارد. . دارد.

اوایل کنفدراسیون فوتبال آسیا اسفند او ماه گذشته با ارسال نامه ای فوری خواستار شفاف سازی از سوی فدراسیون فوتبال در خصوص مالکیت باشگاه های استقلال و پرسپولیس شد. نامه ای که مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به دلیل ایجاد اختلال در برخی عوامل سودجوی خارجی پیش بینی کرده بود که منجر به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان وزارت ورزش و مقامات عالی رتبه کشور شد. .

در همین راستا کیومرث هاشمی وزیر ورزش با آگاهی از حساسیت این موضوع و احتمال بهانه تراشی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای عدم صدور مجوز حرفه ای برای این دو باشگاه که منجر به حذف این دو باشگاه از دور اول لیگ حرفه ای آسیا می شود. موضوع را تا رسیدن به مسئولیت مالکیت پایتخت مجاریس پیگیری کرد. در اسرع وقت.

موضوعی که تصویب هیئت وزیران را نیز به همراه داشت اما پیچ واگذاری این باشگاه ها پر استرس ترین شرایط را برای این دو باشگاه در نوروز ۱۴۰۳ ایجاد کرد. بلوک سهام باشگاه پرسپولیس در ۱۱ فروردین ماه بدون مشتری در بورس ماند و استقلال همچنان زیر سایه وزارت ورزش اداره می شود.

به گزارش خبرگزاری دو باشگاه پرطرفدار پایتخت مهر با عنوان: گیوتین تسلیم بر گلوی استقلال و پرسپولیس / تنها راه حذف نشدن فقط تا پنجم منتشر شد. اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت لازم برای واگذاری را دارد وگرنه نه تنها فدراسیون فوتبال بلکه وزارت ورزش هم نمی تواند کاری برای بازگشت دو تیم به لیگ حرفه ای آسیا انجام دهد و باید منتظر ماند تا دولتمردان کشور یک فوریت و در همان زمان تصمیم حیاتی برای ادامه. فعالیت این دو باشگاه را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا