شماره پایانه چیست و آموزش استعلام نام فروشگاه با شماره پایانه شاپرک
شماره پایان (مرتب) چیست؟ متفاوت برای یافتن میانه ، برنامه در معامله و ردیابی تسویه حساب و همچنین گزینه هایی برای یافتن TID ، کارت خوان و پنل PSP.
خلاصه مختصری برای کسانی که عجله دارند:
تفاوت کلیدی | کاربرد اصلی | کجا پیدا می کنیم | تعریف ساده | مقاله |
اختصاص داده شده به ترمینال | ردیابی معامله ، گزارش ، تسویه حساب | در رسید کارت خوان ، منوی دستگاه ، قسمت ارائه دهنده | شناسه شفاف هر دستگاه یا کانال پرداخت | شماره پایان (مرتب) |
یک گیرنده می تواند چندین پایانه داشته باشید | فساد پایانه ها تحت یک حساب کاربری | گیرنده یا رسید | شناسه مرتبط با خود تجارت | شماره پذیرش (مرکز) |
یکی از متداول ترین سؤالات مشتریان در زمان خرید به وضعیت معاملات ناموفق اشاره دارد. شرایطی که از حساب مشتری کسر می شود اما در حساب فروشنده ثبت نشده است. در چنین شرایطی ، اولین چیزی که باید در نظر گرفته شود درخواست ترمینال شناسه یا خواننده کارت یا دروازه پرداخت است. این شناسه ابزاری مهم برای بانک یا ارائه دهنده خدمات پرداخت است زیرا باعث آزار و اذیت دقیق مسیر معامله می شود و علت خطا را مشخص می کند.
شماره ترمینال دقیقاً چیست؟
ترمینال -ID یا ترمینال -ID (TID) یک کد واضح و اختصاصی برای هر دستگاه است کارت خوان یا اینترنت اعطا می شود این شناسه نقش اساسی در ثبت نام و آزار و اذیت معاملات دارد و بانک یا شرکت پرداخت را قادر می سازد تا هرگونه معامله را به درستی شناسایی و ارزیابی کند.
قابل توجه است که شماره ترمینال به دستگاه یا خود کانال پرداخت اختصاص نیافته است. در مقابل ، فروشنده -id (میانه) شناسه ای است که مستقیماً به فروشنده یا تجارت اختصاص می یابد.
بسیاری از افراد به اشتباه این دو شناسه را می شناسند. در حالی که معامله با دقت توسط کارت خوان یا شماره ترمینال WebPlee ردیابی می شود. به عنوان مثال ، اگر یک تجارت دارای چندین شعبه باشد و چندین خواننده کارت یا اتصالات اینترنتی را در هر شعبه فعال کند ، می توانید همه را تحت شماره پذیرش کار کنید. با این حال ، همه یک شماره ترمینال جداگانه دارند.
شماره خواننده کارت کجاست؟
یافتن شماره خواننده کارت دشوار نیست و با چندین مسیر قابل دسترسی است:
-
رسید معامله: در بیشتر دستگاه ها ، شماره ترمینال علاوه بر شماره گیرنده روی رسید چاپ می شود.
-
منوی خواننده: منو: این شناسه را می توان با ثبت نام در بخش “تنظیمات” یا “اطلاعات دستگاه” نمایش داد.
پنل کاربر شرکت پرداخت (PSP): در داشبورد گزارش معامله ، هر ترمینال با شماره خاص خود داده می شود. -
سیستم های رسمی: اگر دستگاه در سیستم Shaprak یا در سیستم کنترل ثبت شود ، شماره ترمینال نیز قابل مشاهده است.
در این روش ، گیرندگان می توانند به راحتی تعداد اتصال دستگاه خود را شناسایی کرده و در صورت لزوم معاملات را دنبال کنند.
معاملات استاندارد -مسیریابی (مرحله -مرحله) مسیر)
۱. دسترسی یا صفحه نمایش
صفحه پرداخت یا تصویر اولین اقدام مورد نیاز است. اطلاعاتی از قبیل کد ردیابی معامله (RRN) ، مبلغ ، تاریخ و زمان معامله و همچنین شماره ترمینال (TID) از مهمترین داده های مورد استفاده در مراحل بعدی دنبال کننده هستند.
۲. بررسی گزارش معامله در پنل پاپ یا بانکی
در بسیاری از موارد ، تضادها توسط گزارش های موجود در نهاد شرکت یا بانک ارائه می شود. بعضی اوقات معامله در سیستم ثبت می شود ، اما به دلیل تأخیر در تسویه حساب ، هنوز به حساب پذیرش آغاز نشده است.
۱. با ادامه مشکل با پشتیبانی تماس بگیرید
در صورت وجود اعتراض ، باید با پشتیبانی شرکت پرداخت یا بانک تماس بگیرید. در این مرحله ، ارائه شماره مرجع معامله (RRN) ، یک کد فردی ۴ دیجیتالی ، تیم پشتیبانی در سوابق داده شما سریعتر به مسیر معامله کمک می کند.
۱. جداسازی پایانه ها در شرکت های چند رنگ
نقاط پذیرش با چندین شعبه یا چند اتصال پرداخت باید بهتر توسط شماره ترمینال (TID) طبقه بندی شوند. در این روش ، ناسازگاری ها سریعتر مشخص می شوند و تعیین می کنند که کدام دستگاه یا کانال مشکل است.
تجربه واقعی ؛ وقتی شماره اتصال مشکل را فقیر کرد
تصور کنید مشتری برای خرید روزانه از یک سوپر مارکت محلی بازدید می کند. پس از پرداخت هزینه خرید با کارت بانکی ، پیامک برای وی ارسال می شود ، اما فروشنده اعلام می کند که این مبلغ در دستگاه ثبت نشده است. در نگاه اول ، به نظر می رسد این یک اختلاف حساب است. با این حال ، با آزمایش و جستجوی معامله بر اساس شماره ترمینال Shaperk ، مشخص می شود که فرآیندهای پرداخت در یکی از دستگاه های ذخیره سازی قدیمی ثبت می شود و یک مسیر مقایسه متفاوت تعریف می شود. سرانجام ، ناسازگاری ها با تماس با پشتیبانی و تغییر اطلاعات ترمینال کاملاً حل شد. این تجربه ساده نشان می دهد که چقدر برای خریدهای روزمره ، تا چه حد و صحت شماره ترمینال می تواند به شفافیت و راه حل سریع برای مشکلات مالی کمک کند.
چرا شماره ترمینال مهم است؟
-
ردیابی معاملات: کاربرد اصلی شماره ترمینال شناسایی و بررسی معاملات ناموفق یا مشکوک است.
صورتحساب و حسابداری: ثبت و ثبت نام دقیقاً با استفاده از هر ترمینال امکان پذیر است. -
امنیت و مدیریت ریسک: در صورت بروز خطا یا کلاهبرداری در یک کانال ، شماره ترمینال به سرعت منبع مشکل را تعیین می کند.
-
گزارش چند برچ: برای شرکت هایی که دارای چندین فروشگاه آنلاین یا کانال هستند ، لازم است گزارش ها را بر اساس ترمینال جدا کنید.
-
الزامات قانونی: طبق قانون پایانه های تجاری ، کلیه خوانندگان و بنادر کارت باید در سیستم مالیاتی ثبت شوند و با شماره ترمینال سازگار شوند.
داده های جهانی و معنای موضوع
براساس گزارش بانک جهانی جهانی Findex 2021 ، نسبت پرداخت های دیجیتال به بیش از ۵ ٪ در سراسر جهان رسیده است. در حالی که این تنها ۲ درصد در ۲ بود. تا ۵ ٪ از مردم از روشهای پرداخت الکترونیکی در کشورهای صنعتی استفاده می کنند. این روند رشد نشان می دهد که شفافیت معاملات و استفاده از شناسه های خاص مانند شماره پایان و اواسط (اواسط) از همیشه مهمتر است.
گزارش بانک مرکزی اروپا همچنین نشان می دهد که بیشتر کلاهبرداری ها در معاملات اینترنتی (CNP) صورت می گیرد. این امر باعث شده است که ترمینال و پذیرش به ابزارهای مهمی برای مدیریت ریسک و افزایش امنیت شبکه های پرداخت تبدیل شود.
سوالات متداول
۲) شماره ترمینال چند رقم است؟
تعداد اعداد بسته به ارائه دهنده خدمات پرداخت متفاوت است ، اما همیشه یک شناسه واضح است.
۲) آیا تعداد گیره ها تغییر کرده اند؟
خیر. گیرندگان نمی توانند شماره ترمینال را مستقیماً تغییر دهند. این فرآیند فقط از طریق شرکت پرداخت یا هنگام تعویض دستگاه انجام می شود.
۲) آیا در پرداخت آنلاین شماره ترمینال وجود دارد؟
بله یک شماره ترمینال اختصاصی برای هر دروازه پرداخت آنلاین یا کانال پرداخت آنلاین تعریف شده است.
۲) آیا می توان نام حافظه را با شماره ترمینال شناسایی کرد؟
نه مستقیم از آنجا که شماره ترمینال به دستگاه یا کانال پرداخت متصل است ، نه به نمایندگی از تجارت. با این حال ، شرکت های پرداخت می توانند با ترکیب شماره ترمینال و جزئیات معاملات ، اطلاعات مربوط به تجارت را استخراج کنند.
۲) چگونه می توانم Card Card Reader -id یا Card Reader -id را پیدا کنم؟
این مستقیماً برای کاربر امکان پذیر نیست ، اما با مشخص کردن شماره پرداخت و جزئیات معامله (مانند مبلغ و تاریخ) شرکت پرداخت یا بانک ، می توانید مکان دقیق یا تجارت مربوطه را مشخص کنید.
جدول نتیجه گیری
سناریو | به چه چیزی نیاز دارید | نسخه نهایی | نکته مهم |
آزار و اذیت معامله مظنون | شماره اتصال + تاریخ + مقدار | مسیر معامله را پیدا کنید. | هیچ Tid وقت نمی گذارد |
حسابداری و تسویه حساب | گزارش معامله توسط ترمینال | درگیری سریعتر | هر ترمینال توافق جداگانه ای دارد |
کنترل شاخه | تعداد پایانه های جداگانه برای هر شاخه | KPI شفاف | تعدادی از گیرنده ها می توانند ترمینال داشته باشید |
امنیت در پرداخت آنلاین | ترمینال -ID برای کانال آنلاین | تشخیص معاملات با ریسک بالا | بزرگترین کلاهبرداری در CNP رخ می دهد |
شماره ترمینال فقط عددی نیست که در سند معامله وارد شده است. در عوض ، این یک شناسه انتقادی در مدیریت مالی است که باعث افزایش امنیت و اعتبار یک شرکت می شود. صرف نظر از اینکه شما یک تجارت فیزیکی یا فعالیت آنلاین دارید ، فرایند پرداخت ، دانستن این کد و استفاده صحیح از فرآیند پرداخت را روشن تر می کند و دقیق تر معاملات را فعال می کند.