بانک و بیمه

شمش طلا در مرکز مبادله ۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان کشف قیمت شد

به گزارش ایران تحلیل، اصغر بالسینی درباره دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی ایران گفت: در حراج امروز حدود ۳۷ کیلوگرم شمش طلا برای انجام تعهد ارزی در مرکز مبادلات ارزی توسط صادرکنندگان فروخته شد.

وی ادامه داد: تعداد شمش های معامله شده ۵ شمش یک کیلویی با محتوای ۹۹۵ در هزار بوده و قیمت بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا ۳ میلیارد و ۶۰۳ میلیون تومان تعیین شده است.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی ایران افزود: شاهد استقبال روزافزون صادرکنندگان هستیم و مرحله سوم حراج اوایل هفته آینده انجام می شود.

بالسینی تاکید کرد: قیمت تعیین شده امروز بسیار نزدیک به قیمت شمش طلا در بازار بوده و نشان می دهد که عرضه کنندگان و خریداران در مرکز مبادلات ارزی ایران بر اساس سازوکار صحیح معامله می کنند.

وی تصریح کرد: تعدادی از متقاضیان به دلیل ناقص بودن مدارک و عدم احراز هویت نتوانستند در مزایده امروز شرکت کنند. این افراد باید مدارک را تکمیل و مطابق با دستورالعمل های منتشر شده احراز هویت کنند.

بنابراین گزارش، قیمت شمش طلا در بازار و مرکز مبادلات ارزی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده است و این دو نرخ تفاوت معناداری با یکدیگر ندارند.

در روزهای اخیر برخی از مردم از ارزان فروشی شمش طلا مطلع شده اند و کشف قیمت در مزایده دوم نشان از نزدیک بودن قیمت کشف شده به بازار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا