ترندهای روز

شناسایی جوانی که به عنوان ناشناس دفن شده بود

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

زمستان سال گذشته به پلیس اطلاع داده شد که جسد مرد جوانی در یکی از بزرگراه های شمال تهران پیدا شد. پس از آن با حضور ماموران کلانتری موضوع مرگ مشکوک به بازپرس جنایی وقت اعلام و وی نیز دستورات لازم را برای انجام تحقیقات صادر کرد. همچنین بنا به دستور بازپرس جنایی جسد برای بررسی های لازم و نمونه برداری به پزشکی قانونی منتقل شد.

در ادامه تحقیقات، بازپرس دستور بررسی دوربین های راهنمایی و رانندگی اطراف محل پیدا شدن جسد را صادر کرد. تصاویر تصادفی را نشان می داد و مشخص شد مرد متوفی قصد داشت از بزرگراه عبور کند که تصادف کرد و جان باخت. بررسی تصاویر نشان داد که مرد جوان بی احتیاطی کرده است. در عین حال نتیجه گزارش پزشکی قانونی این تصادف فوتی را تایید کرد.

در این دستور از آنجایی که جسد ناشناس بود، پس از طی مراحل قانونی جواز دفن صادر و مرد ناشناس به خاک سپرده شد. همچنین پرونده برای رسیدگی به سوانح به دادسرا ارسال شد.

سرانجام چندی پیش مرد میانسالی از ناپدید شدن پسرش به دادسرای امور جنایی تهران خبر داد. مرد میانسال در تشریح ماجرای گم شدن پسرش گفت: تصمیم داشت برای کار به خارج از کشور برود اما مدتی است که از او خبری نداریم. وقتی از دوستانش که از تصمیم او مطلع بودند پرسیدیم، گفتند که او به تهران آمده است، به همین دلیل به اینجا آمدم و برای اطلاع از سرنوشت پسرم کمک می خواهم.

در پی این موضوع، بازپرس رسیدگی کننده به پرونده دستورات لازم از جمله بررسی اجساد ناشناس دفن شده را صادر کرد. در این مرحله مرد میانسال با دیدن تصاویر اجساد ناشناس پسرش را شناسایی کرد. بعداً مشخص شد پسر این مرد که از غرب کشور به تهران آمده بود، همان فردی است که هنگام عبور از بزرگراه دچار حادثه شده و به صورت مجهول الهویه دفن شده است. در این مرحله بود که پدر داغدار خواستار انتقال جسد پسرش به زادگاهش شد. اما بازپرس پرونده به دلیل موانع قانونی و شرعی با این کار مخالفت کرد. پدر داغدیده در نهایت موفق شد با کسب اجازه شرعی دستور بازپرس پرونده مبنی بر انتقال جسد فرزندش به غرب کشور را به شرط انتقال جسد با خاکی که در آن دفن شده بود، دریافت کند. مکانی که او درخواست کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا