بانک و بیمه

شناسایی ۱۲۰۰ نفر مشکوک به پولشویی؛ درخواست توقیف حسابشان را کرده ایم

به گزارش ایران تحلیل، هادی خانی شامگاه چهارشنبه در همایش سراسری مدیران صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در قم اظهار داشت: لازم است گفتمان و ادبیات غالب در مبارزه با جرائم اقتصادی مبارزه محور باشد. “مقابله با پولشویی

اطلاع رسانی توجیهی و همگرایی تمامی ظرفیت های کشور برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با جدیت بیشتری در دولت سیزدهم آغاز شده است.

وی درباره اهمیت مبارزه با پولشویی گفت: همه مفاسد با هدف کسب درآمدهای غیرقانونی است و باید از مبارزه با فساد به شناسایی پول های کثیف و مبارزه با پولشویی معطوف شود و عدالت مالی و مالیاتی و همچنین عدالت سالم را هدف قرار دهند رقابت پذیری.

وی با بیان اینکه اگر از بهره برداری از پول های کثیف جلوگیری شود، بسیاری از مشکلات حل می شود، گفت: هر جرمی که منجر به معاملات مشکوک و پول های کثیف شود، منشأ پولشویی است و برای مبارزه با این جرایم باید این کار انجام شود. استفاده شود.» نباید اجازه ورود به کشور داده شود. چرخه اقتصادی کشور

معاون وزیر اقتصاد و دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم افزود: ما به جای مبارزه با مفسدان برای مبارزه با خود فساد گفت و گو می کنیم.

خانی با اشاره به مصادیق سوء استفاده از هویت فقرا توسط برخی افراد تشنه منفعت گفت: افرادی هستند که وضعیت مالی بدی دارند اما به دلیل سوء استفاده از هویت خود البته مبالغ قابل توجهی مالیات دارند. زیرساخت های موجود در نظام مالیاتی و مالی کشور از بسیاری از این سوء استفاده ها جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: شورای عالی مبارزه با پولشویی تاکید زیادی بر نظارت بر جریان های مالی مشکوک داشته است.

رئیس مرکز اطلاعات مالی رویکرد قانون مبارزه با پولشویی را پیشگیرانه دانست و گفت: حوزه های پرخطر، تعاملات تجاری پرخطر و افراد پرخطر سه شاخص مهم در مبارزه با پولشویی است.اطلاعات مالی مرکز تلاش می کند تا رابطه بین این سه پارامتر را که نمایانگر بخش بزرگی از مشکلات است، به طور دقیق درک کند. مشکلات مربوط به پولشویی را از بین ببرید.

وی با گلایه از بانک‌هایی که سامانه محدودسازی مشکوک را طراحی و پیاده‌سازی نکرده‌اند، گفت: ما موافق انسداد حساب‌ها برای همه افراد نیستیم، اما معتقدیم که حساب‌های مالی این افراد باید از مبدا ردیابی شود. “مظنونان باید محدود شوند.” پول مشخص است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به جدیت شورای عالی مبارزه با پولشویی در معرفی افراد مشکوک به پولشویی به بانک ها، گفت: به زودی چندین هزار مظنون را به لیست بانک ها اضافه می کنیم تا حساب های بانکی آنها امکان پذیر باشد. مصادره شود.

خانی گفت: از فعالان شبکه بانکی کشور انتظار داریم قوانین، مقررات و دستورالعمل های مربوط به مبارزه با پولشویی را به دقت مطالعه کنند تا زیرساخت منسجمی از نیروی انسانی، سیستم ها و مقررات مربوط به مبارزه با جرایم پولشویی داشته باشیم.

وی بر لزوم توجه به آموزش کارکنان تاکید کرد و افزود: در این راستا با چند مرکز آموزش عالی تفاهم نامه امضا کرده ایم و تلاش می کنیم این آموزش ها را با کیفیت استاندارد انجام دهیم.

رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور با بیان اینکه روش‌های پولشویی دائماً در حال ظهور است، تصریح کرد: نیازمند بانک اطلاعاتی از رفتارهای منجر به فساد هستیم و این مهم با همکاری بانک‌ها و حوزه‌های عملیاتی قابل انجام است.

خانی با انتقاد از توزیع دستگاه های خودپرداز صندوق های قرض الحسنه غیرمجاز در جامعه، تصریح کرد: صندوق های قرض الحسنه که فاقد مجوز هستند در مرحله اول به عنوان افراد مشکوک با محدودیت مواجه می شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سیستم بانکی ما باید به گونه ای طراحی شود که برای هر فرد سطح مشخصی از فعالیت مالی تعیین شود، این امکان وجود دارد و به زودی در مرکز اطلاعات مالی ارائه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا