ترندهای روز

شنل نامرئی چین رونمایی شد؛ تکنولوژی حیرت‌انگیز با الهام از هری پاتر

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

محققان چینی با ساخت شنل نامرئی توانسته اند ما را یک قدم به دنیای هری پاتر نزدیکتر کنند.

محقق چینی چو جونهائو مرزهای فناوری نوری را جابجا کرده و ما را یک قدم به قلمرو هری پاتر نزدیک‌تر کرده است.

ابداع او، شنل نامرئی واقعی، چشم غیر مسلح را به چالش می‌کشد و دری را به سوی عصر جدیدی باز می‌کند که در آن مرز بین اجسام مرئی و نامرئی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود.

بر اساس گزارش ایندین اکسپرس، شنل نامرئی مورد بحث، پرتوهای نور را با مواد بسیار پیشرفته ای که در ساخت آن به کار رفته دستکاری می کند و دستیابی به نامرئی نوری را به واقعیت نزدیک می کند. پیامدهای این توسعه بسیار فراتر از یک نوآوری صرف است و هزاران کاربرد عملی خواهد داشت.

یکی از هیجان انگیزترین چشم اندازهای این شنل نامرئی ایجاد اتاق های نامرئی است. این فناوری همچنین می تواند سیستم های امنیتی را متحول کند و نظارت و کنترل نامحسوس و عملیات مخفی را با سطح بی سابقه ای از پنهان کاری امکان پذیر کند.

همچنین این موفقیت تکنولوژی موجود در سمعک های پیشرفته را متحول خواهد کرد. با استفاده از فناوری نامرئی، این دستگاه ها می توانند به طور هوشمندانه تجربه شنیداری را بدون نیاز به تجهیزات حجیم و آشکار افزایش دهند.

تحقیقات پیشگامانه چو جونهائو نشان می دهد که مفهوم غیرممکن باید مورد بازنگری قرار گیرد. این دستاورد افق های جدیدی را در چشم انداز انسان می گشاید که در آن نامرئی فقط یک افسانه نیست، بلکه جنبه ای خارق العاده از واقعیت است.

شنل نامرئی در حال حاضر تجاری نشده و جزئیات کاملی در مورد فناوری های به کار رفته در آن در دسترس نیست.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا