ترندهای روز

شهروندان این استان در آستانه خفگی قرار گرفتند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بر اساس داده های ۱۵ ایستگاه پایش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت روز سه شنبه ۲۱ تیرماه، وضعیت قرمز و ناسالم را برای عموم مردم با میانگین ۱۵۳ نشان می دهد.

بر اساس داده های سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوای این کلانشهر امروز در زمان انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان و زینبیه به شماره ۱۵۳، خیابان احمدآباد به شماره ۱۷۸، میدان الگینال ۱۵۸، خیابان پروین اعتصامی ۱۶۰، بزرگراه خرازی ۱۷۱، دانشگاه صنعتی ۱۵۶، رهنان ۱۵۲، سپاهانشهر و بلوار کاوه ۱۵۴، خیابان فرشادی ۱۵۱۵۱۵۱۵، فرشادی آباد آبادان، ۱۵۱ و ۱۵۱۵ وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

شاخص هوا نیز وضعیت نارنجی و ناسالم را برای گروه های حساس در ایستگاه زمزم پارک ۱۳۱، خیابان فیض ۱۴۳ AQI نشان می دهد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص تشدید وزش باد و تشکیل طوفان و گرد و خاک لحظه ای ۳ اخطار سطح زرد و یک اخطار نارنجی صادر کرده است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، شرایط وزش باد شدید، طوفان لحظه ای همراه با گرد و خاک از صبح روز یکشنبه ۹ تیر تا چهارشنبه سیزدهم تیر ماه در اصفهان ادامه دارد که کاهش دید و افزایش گرد و خاک در مناطق شرقی، شمالی، مرکزی و جنوبی استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، چوپانان، بادرود، خور و بیابانک، برخوار، کاشان، کبوترآباد را در پی خواهد داشت. ، کوهپایه. ، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد، نطنز، ورزنه و شهرستان اصفهان.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به کاهش دید و کیفیت هوا، اختلال در تردد در نیمه شرقی اصفهان، احتمال خسارت به سازه های موقت و سقوط اجسام از ارتفاعات در نواحی شرقی و شمالی استان هشدار داد. و در ادامه توصیه کرده است که هموطنان به ویژه گروه های حساس جامعه (سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان زیر پنج سال) از حضور در فضای باز خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است در این مدت تردد خودروها در شهرهای استان مدیریت و فعالیت واحدهای صنعتی کنترل شود تا از افزایش شاخص آلودگی هوا جلوگیری شود.

شاخص هوای امروز در زرین شهر با میانگین ۱۳۴، کاشان با میانگین ۱۱۹، مبارکه با میانگین ۱۰۶ و نجف آباد با میانگین ۱۳۲ نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس و در سجزی با میانگین ۱۷۱ است. ، شاهین شهر با میانگین ۱۵۳ و قهجوارستان با میانگین ۱۷۹ قرمز و ناسالم برای عموم مردم. تبدیل شد. ایستگاه های شهرک صنعتی دولت آباد تعطیل است.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص معمولاً برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسید کربن (CO)، ازن (O3) است. دی اکسید نیتروژن (NO2) دی اکسید گوگرد (SO2) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM2.5) روزانه در ایستگاه های نظارت هوا اندازه گیری و ثبت می شوند.

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده در هوا مانند مونوکسید کربن را نشان می دهد. دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را به عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا