اخبار اقتصاد ایران

شهروندان مراقب باشید؛ کلاهبرداری با شگرد اجاره ویلا

سرهنگ امیرحسین نقی مهر رئیس پلیس آگاهی تولیدی و تبادل اطلاعات استان گیلان گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری با شگرد درج آگهی های دروغین اجاره ویلا باشند.

ایران تحلیل، رئیس پلیس تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری با درج آگهی های دروغین اجاره ویلا باشند.

سرهنگ امیرحسین نقیمهر در تشریح این خبر گفت: کلاهبرداران اینترنتی با سوء استفاده از عدم دقت و سهل انگاری همشهریان اقدام به درج آگهی جعلی اجاره ویلا در سایت های تبلیغاتی اینترنتی می کنند.

وی ادامه داد: در این روش فرد کلاهبردار ویلاهای تقلبی که وجود فیزیکی ندارند را با قیمتی کمتر از عرف بازار در سایت ها با شرط پرداخت ودیعه اجاره می کند.

رئیس فرماندهی پلیس فتا استان افزود: متقاضیان ویلا با مشاهده این آگهی و قیمت پایین آن بلافاصله وجه را به حساب آگهی دهنده واریز می کردند اما پس از مراجعه به آدرس اعلام شده برای مشاهده ویلا متوجه می شود که تبلیغ جعلی بوده و فریب خورده است.

این مقام انتظامی تاکید کرد: برای انجام هر نوع تراکنش از طریق سایت های تبلیغات اینترنتی باید پس از دریافت و مشاهده کالا و بررسی کیفیت آن واریز وجه کرده و از واریز وجه تحت عنوان واریز خودداری کنند.

سرهنگ نقی مهر در پایان از مردم خواست هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه اقدام مجرمانه در فضای سایبری مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی کنند. مرکز اورژانس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا