اخبار اقتصاد ایران

شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در استان گیلان احداث می‌شود

جلسه هماهنگی احداث شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی با حضور مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان، مدیر کل دفتر توسعه سامانه‌های کوچک سازمان انرژی‌های انرژی‌پذیر و بهره‌وری انرژی ایران(ساتبا) و نمایندگان شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برگزار شد.

ایران تحلیل، محمود دشت بزرگ مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به پایان‌پذیری انرژی فسیلی و محیط‌های زیست‌محیطی ناشی از آن گفت: به زودی احداث شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در استان گیلان بود و از انرژی‌های بزرگ انرژی‌های تغییرپذیر با استفاده از آن. فراوان شد بهره‌مند.
دشت بزرگ با برشمردن انرژی‌های خورشیدی، گفت: عدم محیط زیست، ارزان‌بودن، دائمی‌ن، پاک‌بودن، کاهش‌مصرف سوخت فسیلی و کاهش گازهای گلخانه‌ای، قابلیت بهره‌برداری به صورت خانگی و در بزرگ‌بودن جمعیت بی‌شمار این نیروگاه‌ها است.
مدیر عامل منطقه‌ای گیلان: با توجه به اینکه شرکت اقدام به ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک لوشان کرد، مجوزهای صادر شده به این سازمان از سوی ساتبا به دلیل‌عدم انجام فعالیت‌های برق صنعتی داده شده است. همچنین از سوی منطقه برق منطقه‌ای گیلان، مکان‌های مکانی ساخت‌گاه‌های لوشان و شفت مورد تایید شرکت شهرک‌های صنعتی استان بود، به منظور بررسی و پتانسیل‌سنجی این ساختگاه‌ها برای ساخت شهرک‌های تخصصی خورشیدی به سازمان ساتبا من خواهد شد.
دشت بزرگ با اشاره به پتانسیل بزرگ استان گیلان در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی گفت: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده، پتانسیل بسیار خوبی در زمینه نیروگاه‌های غیرپذیرنده، به ویژه نیروگاه‌های خورشیدی در منطقه جنوب استان وجود دارد که امیدواریم با شبانه روزی و دنبال‌کننده مستمر باشد. و با همکاری و همدلی همه مسئولان، به زودی شاهد احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان گیلان باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا