ترندهای روز

شوخی‌های قالیباف با پزشکیان در صحن علنی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مسعود مزکیان رئیس جمهور منتخب در جلسه علنی امروز مجلس حضور یافت. در فیلم منتشر شده از این دیدار، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس ضمن خیرمقدم به رئیس جمهور منتخب گفت: البته ایشان با روحیه حسنه آقای مزیکیان در زمینه تشریفات و تعارفات تشریفاتی شالوده جدیدی می گذارند. خوب است و با رفتار انقلابی هم سازگار است و انشالله به دولت و مجلس هم کمک خواهیم کرد تا به مردم خدمت کنند.

شوخی قالی بافی با پزشکان در ملاء عام

وی در ادامه از پزشکان خواست برای خوشامدگویی به دوستان و مردم و خداحافظی با مسئولیت خود در مجلس دقایقی صحبت کنند.

قالیباف هم به شوخی به رئیس جمهور منتخب گفت که آنها هم تند راه می روند.

قالیباف: افق میهنات دماسنج سیاسی جامعه است

همچنین به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و در نطق پیش از دستور خود گفت: ملت شریف ایران مانند سال های گذشته در مراسم حضور پرشکوهی داشتند. و عزاداری سیدالشهدا و یارانش». مردم ایران بار دیگر نشان دادند که مردم امام حسین (ع) هستند. خداوند متعال به همه وعاظ و مداحان عزیز و عموم بانیان مراسم عزاداری سیدالشهدا و نیروهای امنیتی که در برگزاری هرچه باشکوه مراسم تشییع حسینی تلاش کردند اجر عنایت فرماید.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر حملات به غیرنظامیان و زیرساخت ها را بیش از پیش دنبال کرده و سران کشورهای غربی با تکیه بر منافع مادی و تکیه بر فروپاشی تمدن بشری سکوت کرده اند. لابی های صهیونیستی». نام تجاری. رژیم صهیونیستی باید بداند که با تشدید حملات و در سایه سکوت منفعت طلبانه کشورهای غربی، نمی تواند توازن امنیتی را که هم در عرصه رسانه و هم در میدان جنگ به ضررش تمام شده است، تغییر دهد. .

رئیس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: سران رژیم صهیونیستی بدانند که ابتکار عمل در این نبرد با نیروهای مقاومت خواهد بود و همانطور که سید محبوب شجاع و مجاهد مقاومت آقای سید حسن نصرالله تاکید کرده اند. در صورت ادامه هدف قرار دادن اهداف غیرنظامی، رژیم صهیونیستی باید شاهد واکنش هایی باشد که قبلا هرگز تجربه نکرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: افق میهنات ریاست جمهوری که در محدوده زمانی بر اساس قانون اساسی برگزار شد به وضوح نشان داد که نظام جمهوری اسلامی اعتقاد عمیقی به مشارکت مردم دارد. چرا که با اولویت دادن به مشارکت، تمامی الزامات فضای رقابتی را برآورده کرد و رای مردم را مبنای اداره کشور با سلامت کامل قرار داد، در عین حال این افق میهنات حاوی پیام های مهمی از کاهش مشارکت در افق میهنات نیز بود. افق میهنات دماسنج سیاسی جامعه و شاخصی است که واقعیت را به مسئولان و سیاستمداران نشان می دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عدم تمایل بخش قابل توجهی از مردم به استفاده از حق افق میهن نیز واقعیتی است که باید سیاستمداران را به خود بیاورد. پیامدهای آن برای نظام حکمرانی و سرنوشت کلی جامعه آنقدر سنگین است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت. مهمتر از همه این است که این کاهش مشارکت برای ما تبدیل به یک موضوع جدی می شود که باید ابعاد آن را بررسی کنیم و برای حل آن تصمیم بگیریم.

رئیس مجلس افزود: همانطور که گفته شد این موضوع و پیچیدگی مسائل اجتماعی نیازمند بررسی کارشناسی است اما آنچه در حال حاضر می توانیم به آن توجه کنیم این است که باید از ظرفیت تغییراتی که در نتیجه افق میهنات ریاست جمهوری ایجاد شده است استفاده کرد. برای رفع دلایل کاهش مشارکت به ویژه حل مشکلات اقتصادی مردم، از آن استفاده کنیم، امید ایجاد شده در رای دهندگان به نامزد پیروز فرصت خوبی است که می توان از آن برای پیشرفت کشور استفاده کرد.

قالیباف در ادامه خاطرنشان کرد: در عین حال باید مراقب باشیم که با توجه به نگرانی ۱۴ میلیونی که به کاندیدای پیروز رای نداده اند، ناامید نشوند. با در نظر گرفتن این دو موضوع و با پرهیز از تنش و اختلاف نظر و همچنین رفع مشکلات مردم می توان امیدوار بود که انگیزه مشارکت به بخش بزرگی از کسانی که در افق میهنات اخیر رای نیاوردند بازگردد.

وی در پایان گفت: افق میهن رئیس اداره کشور به آرامی و با اراده مردم انجام می شود. همه ما باید افزایش مشارکت در فرصت های آینده را به عنوان اولین هدف خود در نظر بگیریم. طبیعتاً رئیس جمهور منتخب مردم بیشترین مسئولیت را در این زمینه دارد و همه بر اساس مسئولیت ملی و دینی خود وظیفه دارند به او کمک کنند. مردم سالاری دینی به برگزاری افق میهنات ختم نمی شود، بلکه بخش هایی از آن تازه معنا یافته است و ما مسئولان وظیفه داریم زمینه مشارکت پایدار مردم را فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا