فناوری

شوخی ایلان ماسک با آگهی جنجالی ماشین‌های جدید جگوار

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

این هفته در دنیای خودرو: واکنش شدید به مدل‌های جدید جگوار، رونمایی از لوکس‌ترین شاسی‌بلند الکتریکی هیوندای در لس‌آنجلس، اخراج دسته جمعی کارکنان فورد در اروپا، و استفاده از کامیون‌های خودران در ژاپن.

“آیا شما هم ماشین می فروشید؟”

در پی واکنش های گسترده به پخش آگهی جگوار، مدیر این کارخانه از مردم و رسانه ها به صبر دعوت کرد و از آنها خواست در قضاوت عجله نکنند. این آگهی در آستانه رونمایی از محصولات جدید جگوار منتشر شده و چهره ای کاملا متفاوت از این خودروساز انگلیسی را به نمایش می گذارد.

در این تبلیغ ۳۰ ثانیه ای، شعارهای جدید جگوار توسط مدل هایی با لباس یا آرایش غیر معمول به نمایش گذاشته می شود.

شعارهایی که در این تبلیغ به چشم می خورد، «هیجان ایجاد کن»، «سرزنده باش»، «قالب را بشکن» و «هیچ چیز را کپی نکن» به چشم می خورد و جگوار هویت جدید خود را با آنها می گوید. تعریف کرده است

شوخی ایلان ماسک با تبلیغات جنجالی خودروهای جدید جگوارنشان ندادن خودرو در آگهی جگوار باعث انتقاداتی شد

در عین حال جگوار نشان همیشگی خود را تغییر داده و در نشان جدید نام جگوار با ترکیب حروف لاتین کوچک و بزرگ نوشته شده است.

تغییر در جگوار با انتقادات زیادی روبرو شده است و منتقدان می گویند که هویت جدید جگوار با سنت و تاریخ این شرکت فاصله زیادی دارد. اما برخی از آن استقبال کرده و این تصمیم را جسورانه خوانده اند.

عدم نمایش مدل جدید کارخانه در آگهی باعث شده برخی کاربران آن را گیج کننده توصیف کنند.

ایلان ماسک، مدیر کارخانه تسلا در پاسخ به این تبلیغ در شبکه اجتماعی X از این شرکت پرسید: آیا شما هم خودرو می فروشید؟ اکانت جگوار در پاسخ به این سوال نوشته است: “بله، ما دوست داریم آن را به شما نشان دهیم. آیا شما دوم دسامبر برای چای به میامی می آیید؟”

شوخی ایلان ماسک با تبلیغات جنجالی خودروهای جدید جگوارجگوار همزمان با انتشار آگهی از لوگوی جدید این کارخانه رونمایی کرد

جگوار یکی از قدیمی ترین خودروسازان جهان است که به تولید خودروهای اسپرت و لوکس شهرت دارد. اما این شرکت که اکنون متعلق به شرکت هندی تاتا است، در سال‌های اخیر مشکلات مالی زیادی داشته است.

جگوار برای رهایی از این مشکلات اعلام کرده است که از سال ۲۰۲۶ به تولیدکننده خودروهای الکتریکی تبدیل خواهد شد و محصولات لوکسی خواهد ساخت که با خودروهایی مانند بنتلی رقابت خواهند کرد.

این بزرگترین تحول در بیش از یک قرن فعالیت جگوار است. این کارخانه می خواهد این کلیشه را که مشتریانش مردان سفیدپوست مسن هستند تغییر دهد و توجه مشتریان جوان ثروتمند را به خود جلب کند.

انتشار آگهی جگوار به رگبار جوک های اینترنتی دامن زده است. به عنوان مثال فروشگاه عینک انگلیسی «Specsaver» نام خود را با خط کودکی نوشته و به شوخی آن را به عنوان لوگوی جدید این شرکت منتشر کرده است. فروشگاه های زنجیره ای آلمانی «آلدی» در پیامی زیر ویدیوی جگوار به شعار «هیچ چیزی کپی نکنید» اشاره کرد و نوشت: «شما مثل مشاور حقوقی ما صحبت می کنید».

یکی از سخنگویان جگوار به بی‌بی‌سی گفت که این شرکت انتظار چنین واکنشی را داشت، اما برای رساندن پیام خود مجبور به تغییر قوانین شد.

راودان گلاور، مدیر جگوار در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز، درباره استراتژی جدید کارخانه گفت: “ما باید برند خود را دوباره اختراع کنیم و در سطحی که قیمت کاملاً جدیدی داریم، بنابراین باید رویکرد متفاوتی داشته باشیم.” هدف این بود که از کلیشه های رایج در صنعت خودرو فاصله بگیریم.”

ویدیوی جگوار بیش از ۱۶۰ میلیون بار در شبکه اجتماعی X دیده شده است. این کارخانه هفته آینده در هفته هنر میامی از مفهومی رونمایی خواهد کرد که الهام بخش مدل های جدید آن خواهد بود.

شوخی ایلان ماسک با تبلیغات جنجالی خودروهای جدید جگوارهیوندای آیونیک ۹ در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد

لوکس ترین مدل برقی هیوندای

هیوندای از SUV الکتریکی جدید خود در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی کرد. “Ioniq 9” سومین مدل از زیر مجموعه هیوندای “Ioniq” است و در بهار سال آینده عرضه می شود.

Ioniq 9 لوکس ترین و بزرگترین مدل برقی هیوندای است. ظاهر آن شباهتی به سایر مدل های کارخانه ای ندارد اما استفاده از لامپ های مربعی کوچک در طراحی چراغ های آن باعث می شود این خودرو به یاد مدل های Ionic 5 و Ionic 6 باشد.

هیوندای می گوید در طراحی Ioniq 9 به زیبایی و کاهش مقاومت هوا توجه داشته و در عین حال می خواسته از ظاهر کلیشه ای خودروهای SUV فاصله بگیرد.

شوخی ایلان ماسک با تبلیغات جنجالی خودروهای جدید جگواریکی از مدل های هیوندای آیونیک ۹ با هر بار شارژ می تواند تا ۶۱۰ کیلومتر مسافت را طی کند

از نظر فنی، Ioniq 9 اشتراکات زیادی با کیا EV9 دارد که سال گذشته عرضه شد. قوی ترین مدل دارای دو موتور الکتریکی است که در مجموع ۴۲۹ اسب بخار قدرت تولید می کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل در کمتر از پنج ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. این مدل با هر بار شارژ می تواند تا ۵۱۰ کیلومتر را طی کند.

هیوندای مدل دیگری از آیونیک ۹ را نیز تولید می کند که با هر بار شارژ می تواند تا ۶۲۰ کیلومتر را طی کند. هر دو مدل دارای شارژ سریع هستند و باتری آن ها در عرض ۲۴ دقیقه از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ می شود.

هیوندای می گوید که اتاق Ionic 9 را طوری طراحی کرده است که مانند یک اتاق نشیمن در خانه احساس شود. صندلی ها دارای گرمکن و سرمایش، ماساژ هستند و می توان آنها را به صورت تخت درآورد. صندلی های عقب قابلیت چرخش دارند تا سرنشینان بتوانند روبه روی هم بنشینند. کنسول مرکزی روی یک ریل قرار دارد و به جلو و عقب حرکت می کند.

شوخی ایلان ماسک با تبلیغات جنجالی خودروهای جدید جگوارهیوندای می گوید که اتاق Ionic 9 را طوری طراحی کرده است که مانند یک اتاق نشیمن در خانه احساس شود

شوخی ایلان ماسک با تبلیغات جنجالی خودروهای جدید جگوارردیف دوم صندلی های هیوندای آیونیک ۹ قابلیت چرخش دارد

شوخی ایلان ماسک با تبلیغات جنجالی خودروهای جدید جگوارکنسول وسط هیوندای آیونیک ۹ به جلو و عقب حرکت می کند

سقف شیشه ای، سیستم صوتی با ۱۴ بلندگو، محفظه ای برای استریل کردن تلفن همراه یا کیف پول و سیستمی که صدای بیرون را از بین می برد از دیگر ویژگی های لوکس آیونیک ۹ است.

رقابت در بازار SUV های الکتریکی هفت نفره در حال افزایش است. کیا EV9 و فولکس واگن ID. Buzz دو رقیب اصلی هیوندای در این بازار هستند که قیمت پایه آنها حدود ۶۰ هزار دلار است. کادیلاک، تسلا و ریویان نیز خودروهای شاسی بلند هفت نفره الکتریکی را با قیمتی بین ۸۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دلار تولید می کنند.

هیوندای قیمت Ioniq 9 را اعلام نکرده است، اما پیش بینی می شود قیمت آن از کیا و فولکس واگن بیشتر باشد و با ویژگی های لوکس خود بتواند نظر خریداران کادیلاک، تسلا و ریوین را جلب کند.

شوخی ایلان ماسک با تبلیغات جنجالی خودروهای جدید جگواربا توجه به کاهش فروش مدل های برقی، شیفت کاری کارخانه فورد در آلمان تغییر می کند.

اخراج کارگران فورد در اروپا

فورد اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۷ به منظور کاهش هزینه ها، ۴۰۰۰ کارگر خود را در اروپا اخراج خواهد کرد. این خودروساز آلمانی می گوید که این امر برای اطمینان از ثبات در کارخانه ضروری است و با مقامات اروپایی مشورت کرده است.

در سال های اخیر، فورد به شدت در اروپا ضرر کرده است. این شرکت مدل های بنزینی سودآور خود را با مدل های جدید برقی که قیمت های بالا و فروش پایین دارند جایگزین کرده است. این شرکت نیز به شدت از سوی خودروسازان چینی تهدید می شود.

بیشترین اخراج در آلمان و بریتانیا خواهد بود. در چند کشور اروپایی دیگر افراد کمی اخراج خواهند شد.

فورد همچنین برنامه های تولید اکسپلورر و کاپری خود را به دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای برقی اصلاح کرده است و قصد دارد شیفت کاری کارخانه خود در کلن آلمان را در سال ۲۰۲۵ کوتاه کند.

شوخی ایلان ماسک با تبلیغات جنجالی خودروهای جدید جگواراستفاده از کامیون های خودران در ژاپن قرار است از سال ۲۰۲۶ آغاز شود

آزمایش کامیون خودران در ژاپن

تولیدکنندگان بزرگ کامیون در ژاپن از جمله ایسوزو، هینو، میتسوبیشی فوسو و یو.دی Trucks آزمایش کامیون‌های جاده‌ای با فناوری خودران سطح ۴ را آغاز کرده است.

در سطح چهار، کامیون نیازی به راننده در محدوده خاصی ندارد.

کامیون های خودران در این پروژه فاصله انبار تا محل تحویل را بدون راننده جابجا می کنند و حتی برای خروج از پارکینگ، تغییر لاین در بزرگراه و پارک در مقصد نیازی به دخالت انسان ندارند.

برای مواقع اضطراری، یک سیستم مانیتورینگ طراحی شده است که می توان از آن برای کنترل موقت کامیون ها از راه دور استفاده کرد.

این پروژه با حمایت دولت ژاپن آغاز شده و هدف آن استفاده از خودروهای خودران از سال ۲۰۲۶ است که ژاپن با کمبود راننده کامیون مواجه است و دولت می خواهد با اجرای این طرح بخشی از این کمبود را جبران کند.

شرکت بازرگانی تویوتا سوشو زیرمجموعه تویوتا و شرکت مشاوره مهندسی نیپون کوئی و چندین شرکت تحقیقاتی دیگر با این پروژه همکاری می کنند.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا