شورای رقابت «اسنپفود» را به رویههای انحصاری محکوم کرد
به دنبال شکایت مجموعه Snapfood ، شورای رقابت Snapfood را به مراحل انحصاری محکوم کرد.
طبق پایگاه داده اطلاعات Diarmirza ، جلسه شورای ۷۰۰ مسابقه در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه برگزار شد
اولین شماره این شورا بررسی شکایت شرکت با SNAP در مورد رفتار ضد رقابتی بود که اعضای شورای رقابت به نفع TEPSI رای دادند.
بخشی از رأی آمده است: SnapFood یک قرارداد اختصاصی برای ترغیب رستوران ها برای نتیجه گیری از قراردادی که در بازار محدود شده است ، طراحی کرده و رستوران ها را از پایان دادن قرارداد با رقبا ممنوع کرده است.
پس از نتیجه گیری این قراردادها ، رتبه عملکرد رستوران ۱.۵ برابر بیشتر از نمره دریافت شده توسط کاربران است ، اما در ابتدای لیست با بسته شدن غذای SNAP و کاربر از آن بی خبر است.
ثانیا ، بیان شده است که قرارداد با این سکو در طول قرارداد نتیجه گیری نمی شود. سوم ، او تعهدات سنگین را برای ترک قرارداد در نظر می گیرد. چهارم ، برای نتیجه گیری یک قرارداد ، مبلغ تخفیف زیادی را در مورد میزان کمیسیون دریافت شده از رستوران اعمال می کند.
رفتارهای شرکت فوق الذکر در بازار مورد نظر منجر به بازار و دشواری ورود به رقبا و گمراه کننده کاربران در انتخاب رستوران های نشان داده شده در بالای لیست رستوران های این نرم افزار شده است.
این شورا پس از بررسی شکایات و مستندات ، قراردادهای اختصاصی Snapfood را با رستوران ها به عنوان روال باستانی شناسایی کرد و در رأی خود ، شرکت موظف شد شرایط ضد تنظیم را از قراردادها ، از جمله قراردادهای قبلی و قراردادهای آینده از بین ببرد.
براساس قطعنامه شورای رقابت ، اگرچه SnapFood در قراردادهای خود از شرایط اجباری استفاده نمی کرد ، اما کل شرایط و ضوابط این قرارداد به گونه ای بود که رستوران های قرارداد نتوانستند با رقبای Snapfood همکاری کنند و ملزم به خروج از قراردادهای منحصر به فرد بودند.
بر این اساس ، شورای رقابت با توجه به سهم غالب Snapfood در بازار ، این قراردادها را در نظر گرفته است ، یک روش ضد محرک و با اکثریت رای ، رأی داده است تا جلوی رویه ضد رقابتی Snap -Food و عدم تکرار آن را در آینده متوقف کند.
این رأی به این معنی است که شرایط قراردادی قراردادها ، از جمله “تخفیف در کمیسیون ، توصیف همکاری های اختصاصی” ، از قراردادهای قبلی و آینده حذف می شود.
همچنین مجازات های تعیین شده برای رستوران ها از قراردادهای اختصاصی و همکاری با رقبا نیز نامعتبر خواهد بود. پس از آن ، Snapfood مجاز به استفاده از چنین شرایطی در قرارداد نخواهد بود.