اخبار اقتصاد ایران

شورای قیمت‌گذاری برنج به سرعت برگزار خواهد شد | نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی اعلام شد

یکی از اعضای شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی ضمن اعلام قیمت دانه های روغنی در جلسه امروز شورای قیمت گذاری از مملو شدن شالیکوبی ها و برگزاری سریع شورای قیمت گذاری این محصول خبر داد.

افق میهن به نقل از ایسنا، جلسه شورای قیمت گذاری گندم که در دو هفته گذشته دو بار به دلایل مختلف لغو شده بود، هفته گذشته با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی در محل وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد و اموال و تشکل‌های خصوصی سازماندهی شدند تا برای قیمت‌گذاری گندم و کالاهای اساسی به نقطه‌نظر مشترک برسند.

بر اساس مصوبات این جلسه، قیمت خرید تضمینی گندم سال آینده به ازای هر کیلوگرم ۲۰۵ هزار ریال معادل ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد و قیمت ۳۲ کالای اساسی دیگر نیز طی هفته های آینده تعیین و اعلام می شود.

جلسه قیمت گذاری کالاهای اساسی دوشنبه هر هفته برگزار می شود و این هفته نیز این جلسه برای تعیین قیمت دانه های روغنی و جو برگزار شد.

به گفته رضا حاجی پور، عضو شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس جمهور در این جلسه حضور داشتند. این جلسه برای دانه های روغنی و جو بود.

وی در خصوص برنج نیز اظهار داشت: موضوع مهم دیگر برنج کشاورزان است که حدود دو ماه است که برداشت شده و کارخانه های برنج پر از برنج هستند و انتظار داریم با توجه به درخواست رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و اعضای کمیسیون خواستار برگزاری سریع جلسه قیمت گذاری برنج بودند.

حاجی پور در پایان درباره نتیجه جلسه امروز شورای قیمت گذاری گفت: برخی از دانه های روغنی که امروز عنوان شد قیمت آنها مشخص شد و بر این اساس قیمت کلزا ۴۱ هزار تومان، سویا ۴۳ هزار تومان، آفتابگردان است. ۳۶ هزار تومان است، کاملیا هم جزو دانه های روغنی است. ۳۶ هزار تومان، جو ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و ذرت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا