ورزشی

شوک به بارسا؛ شاگردان ژاوی در آستانه اخراج از لیگ قهرمانان!

روزنامه آلمانی Volt am Sonntag امروز گزارشی منتشر کرد و نوشت که خطر حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان اروپا برای فصل ۲۰۲۴-۲۵ وجود دارد. .

یوفا در برابر اهرم مالی

بارسلونا در سپتامبر گذشته سود خالص پس از کسر مالیات را ۳۰۴ میلیون یورو اعلام کرد، مبلغی که پس از استفاده از اهرم های مالی سوم و چهارم (فروش بخشی از بارسا استیو و حق پخش بازی های فصل های بعد) به دست آمده است. به نظر می‌رسید ارقام امیدوارکننده در حساب‌های سال مالی گذشته شبح تحریم احتمالی را از بین ببرد، اما اینطور نیست.

با این حال، تا آنجا که به مقررات مالی یوفا مربوط می شود، تنها فروش هایی که می توان مستقیماً به تجارت فوتبال نسبت داد تعیین کننده است. آخرین گزارش سالانه باشگاه بدهکار مبالغ قابل توجهی از درآمد حاصل از فروش حقوق تلویزیونی آینده و حقوق بازاریابی، همچنین در سایر ورزش ها را نشان می دهد.

به گفته این رسانه معتبر آلمانی، این درآمدها تاثیری در ارزیابی یوفا ندارد. دی ولت اطمینان می دهد که اعضای یوفا حتی اظهار نظر کرده اند که ترازنامه باشگاه “یک فاجعه” بوده است. محرومیت احتمالی که می تواند برای بارسا اعمال شود می تواند محرومیت “دو یا سه ساله” بدون شانس بازی در لیگ قهرمانان باشد.

منابع از یوفا به دی ولت گفت: هر چه ضرر بیشتر باشد، مجازات نیز بیشتر است.

لازم به یادآوری است که بارسلونا پیش از این به دلیل اعلام نادرست سود خود از واگذاری دارایی های نامشهود در سال مالی ۲۰۲۲، نیم میلیون یورو جریمه شده بود.

در واقع در بارسا هزینه ها با درآمد عادی مطابقت ندارد و همه آنها خارج از قوانین فوتبال است. پرونده ای که یوفا علیه بارسا باز کرده است هرگز بسته نشده است و همچنان در انتظار راه حل نهایی است.

مورد نگیرا

موضوع فیرپلی مالی تنها مشکلی نیست که بارسلونا با یوفا دارد. تابستان گذشته گمانه زنی می شد که «پرونده نگریرا» در این فصل آبی ها را به شکل محرومیت تحت تاثیر قرار خواهد داد. در نهایت این اتفاق نیفتاد اما پرونده ادعایی خرید داور در دفاتر نیون همچنان روی میز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا