ترندهای روز

شوک به برنده‌های قرعه‌کشی ایران‌خودرو

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

فرارو: افزایش قیمت خودرو در کارخانه کم کم شکل جدی به خود می گیرد. مهر تایید محمدرضا عارف درباره گزارش مربوط به اصلاح قیمت خودرو در کارخانه که به نقل از خبرگزاری. مهر دست به دست می شود، مهم ترین نشانه و قیمت ثابت محصولات ایران خودرو و سایپا در کارخانه است. اسفند ۱۴۰۱ تا کنون امکان افزایش قیمت خودرو را در کارخانه افزایش می دهد.

این اولین بار نیست که افزایش قیمت کارخانه خودروسازی در سال جاری مطرح می شود. وزارت صمت دولت سیزدهم افزایش قیمت کارخانه خودروسازی را به دولت بعدی موکول کرد. با شروع به کار دولت چهاردهم زمزمه هایی مبنی بر برگزاری نشست مدیران ایران خودرو و سایپا با اعضای کمیسیون اقتصادی دولت به گوش می رسید و اکنون همه چیز برای دریافت مصوبه نهایی هیات دولت جدید آماده می شود. . حال برندگان خوش شانسی که در قرعه کشی ایران خودرو شرکت کرده و بسته به شرکت در طرح فروش ویژه و پیش فروش انتظار دریافت خودرو را دارند، در زمان تحویل نگران افزایش قیمت خودرو باشند. .

قرعه کشی ایران خودرو برای متقاضیان ثابت با عرضه ۳۶ هزار محصول برگزار شد. در ازای ۳۶ هزار محصولی که ایران خودرو وارد بازار کرد، حدود یک میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۴۴ نفر خودرو به قیمت کارخانه خریدند. این در حالی است که از هر ۱۰۰ متقاضی ثبت نام در طرح معمولی ایران خودرو، تنها دو نفر شانس دریافت خودرو داشتند. در این بین متقاضیانی که در طرح پیش فروش عادی ایران خودرو ثبت نام کرده اند نسبت به متقاضیان عادی در طرح فروش فوق العاده وضعیت بهتری خواهند داشت اما هر دو گروه در نهایت با خبر احتمالی افزایش قیمت خودرو در کارخانه مواجه خواهند شد.

به عنوان مثال قیمت پژو ۲۰۷i در کارخانه ۴۵۸ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان بود و معدود متقاضیان عادی که برای طرح فروش فوق العاده اقدام کرده بودند باید کل مبلغ را قبل از مهلت تعیین شده توسط ایران خودرو پرداخت می کردند. متقاضیان عادی طرح پیش فروش ایران خودرو اما با امید به تحویل محصول در ماه های پایانی سال، نیمی از قیمت کارخانه خودرو را کنار گذاشته و مابقی مبلغ را در زمان تحویل محصول دریافت می کنند. به توافق بین سازنده خودرو و خریدار. حال با شوک افزایش قیمت خودرو در کارخانه، علاوه بر متقاضیان عادی طرح پیش فروش، متقاضیان عادی طرح فروش فوق العاده نیز باید با ترس و لرز منتظر اخبار رسمی باشند.

شوک برندگان قرعه کشی ایران خودرو

قیمت آخرین بار محصولات ایران خودرو اسفند ۱۴۰۱ بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است

فروش شهریور ایران خودرو در قسمت مادران با عرضه نیمی از محصولات انجام شد. جایی که ۶۰ هزار محصول یعنی دقیقا ۵۰ درصد ظرفیت فروش ایران خودرو در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانان جمعیت به میدان آمد. اطلاعات غیر رسمی حاکی از آن است که یک میلیون و ۶۹ هزار و ۵۴ نفر برای ۶۰ هزار محصول عرضه شده ایران خودرو با نام طرح مادر مراحل لازم را طی کردند.

به این ترتیب شانس برنده شدن مادران از این طریق به شش درصد نمی رسد، اما داده های دقیق تر حاکی از شانس نزدیک به دو درصدی مادران در قالب طرح فروش فوق العاده و شانس ۱۵ درصدی مادران در قالب یک طرح فروش فوق العاده است. طرح پیش فروش به این ترتیب مادرانی که برای ریرا یعنی اولین SUV ایران خودرو در قالب طرح پیش فروش ثبت نام کردند، حدود ۵۶۵ میلیون تومان کنار گذاشتند و کسانی که شانس خرید ریرا را پیدا کردند در قالب طرح فروش منظم، یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون به حساب ایران خودرو ریخت.

افزایش قیمت خودرو در کارخانه را می توانیم با یک مثال ساده برای برندگان قرعه کشی ایران خودرو بررسی کنیم. اگر نمونه ۱۴۰۱ را حدود ۱۸ درصد افزایش قیمت خودروها در کارخانه فرض کنیم، قیمت رانا پلاس از ۴۶۱ میلیون به ۵۴۳ میلیون تومان می رسد. سپس متقاضی که نیمی از این مبلغ را در قالب طرح پیش فروش پرداخت کرده است به جای ۲۳۰ میلیون روی عددی نزدیک به ۳۱۳ میلیون برای پرداخت در موعد تحویل حساب باز کند. این محاسبه را برای افزایش ۱۸ درصدی در نظر دارم و اگر افزایش قیمت خودرو در کارخانه بیشتر باشد رقم دریافتی ایران خودرو بیشتر خواهد بود.

قرعه کشی ایران خودرو شهریور امسال ۲۴۰۰۰ محصول به متقاضیان خودروهای فرسوده عرضه شد. تقریبا ۲۰ درصد از ظرفیت فروش ایران خودرو. از سوی دیگر در طرح فروش خودروهای فرسوده ۶۹ هزار و ۸۵۵ متقاضی برای خرید خودرو به قیمت کارخانه اقدام کردند تا حدود ۳۵ درصد از متقاضیان شانس برنده شدن داشته باشند. البته این رقم برای متقاضیان عادی کمتر از متقاضیان شرکت کننده در طرح پیش فروش است، اما هر دو گروه در کارخانه در معرض افزایش قیمت خودرو هستند.

افزایش قیمت خودرو در کارخانه حتی می تواند تهدیدی برای متقاضیان طرح خرید خودروی برقی ایران خودرو باشد و به جز برای متقاضیان شرکت در قرعه کشی ایران خودرو، برای متقاضیان سایپا دردسرساز شود. محصولات و شرکت های مونتاژ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا