ترندهای روز

شوک تامین اجتماعی به بازنشستگان در آخر تیرماه

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

: پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بیستم ماه جاری آغاز شده است. اما از واریز یک میلیون تومان به دلیل تناسب خبری نیست. علی اکبر عیوضی دبیر کانون بازنشستگان استان تهران با بیان اینکه بر اساس نامه ابلاغی قرار بود تا زمان تصویب و اجرای آیین نامه تناسب ماهانه یک میلیون تومان به حساب همه مستمری بگیران واریز شود، اظهار داشت: با توجه به این موضوع که در صورت لزوم تا زمان تصویب و اجرای آیین نامه تناسب، هر ماه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان واریز شود. وی گفت: از واریز یک میلیون تومانی این ماه خبری نیست و به نظر می رسد تامین اجتماعی با واریز همان سه میلیون برای ابتدای سال کار را انجام داده است.

شوک تامین اجتماعی به بازنشستگان پایان تیرماه

وی افزود: به دلیل تناسب قبض صادر نشده است و علیرغم توقع بازنشستگان، سازمان اراده ای برای پرداخت آن ندارد. قرار بود ماهانه یک میلیون تومان به حساب همه بازنشستگان از جمله بازنشستگان کارگری واریز شود که تامین اجتماعی در این زمینه کوتاهی کرده است.

موضوع بعدی تاخیر در واریز بازنشستگی تیرماه است. در این پرداخت ها یکی دو روز تاخیر بوده است. مستمری بگیرانی که قرار بود روز چهارشنبه حقوق بازنشستگی خود را دریافت کنند تا پایان روز پنجشنبه حقوق خود را دریافت نکردند و این تاخیر به سایر مستمری بگیران نیز سرایت کرده است. به گفته عیوضی، این تاخیر چیز جدیدی نیست و ماه هاست که به یک روال عادی در تامین اجتماعی تبدیل شده است.

به گفته وی دست یک بازنشسته حداقل نیمی از ماه را خالی می کند و حتی یک روز تاخیر در پرداخت این بازنشسته مشکلات زیادی را برای این بازنشسته ایجاد می کند. مسئولان تامین اجتماعی باید به این موضوع توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا