اخبار اقتصاد ایران

شکایات به کدام شرکت‌های بیمه‌ای بیشتر است؟ | بیمه دانا رکورد دار است

بر اساس آمار بیمه مرکزی در ۹ ماهه امسال ۵۸۰۴ مورد شکایت از شرکت های بیمه بوده که از این تعداد ۳۳۳۱ مورد از این شرکت ها بوده است.

افق میهن، بیمه مرکزی به تازگی آمار شکایات صنعت بیمه ۹ ماهه سال ۱۴۰۳ را که توسط بیمه شدگان و مشمولین بیمه نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده است، به تفکیک کلیه رشته ها و با ذکر منبع منتشر کرده است. هدف از شفافیت عملکردی، تسهیل در ثبت نام، بهبود روند رسیدگی به شکایات بیمه شدگان از شرکت های بیمه، منتشر شده است که بر اساس آن، میزان شکایات وارده به شرکت های بیمه مشخص شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمار اعلام شده در این جداول، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از شکایات ورودی و خروجی و در حال رسیدگی بر اساس شرکت بیمه تفکیک شده است.

اما با توجه به پویایی عملکرد و متغیر بودن عوامل در این جداول، جایگاه شرکت های بیمه به صورت ماهانه تغییر می کند و هر ماه درصد شکایات دریافتی در شرکت های مختلف با ماه های دیگر متفاوت خواهد بود.

۵۷ درصد شکایات دریافت شده است

با توجه به مجموع شکایات به شرکت های بیمه در ۹ ماهه امسال، تعداد کل شکایات ثبت شده به ۵۸۰۴ مورد می رسد که از این تعداد ۵۲۵۹ مورد رسیدگی و ۵۴۵ مورد در حال رسیدگی است. از میان شکایات رسیدگی شده، ۳۳۳۱ شکایت از شرکت های بیمه مطرح و ۱۹۲۸ شکایت وصول نشده است که از مجموع شکایات ثبت شده ۵۷.۳ درصد شکایات از شرکت ها را شامل می شود.

در بین ۳۱ شرکت بیمه و همچنین صندوق بیمه خسارت های بدنی و به عبارتی مجموع اطلاعات موجود از ۳۲ شرکت بیمه، سه شرکت بیمه دانا، بیمه ایران و بیمه آرمان در صدر بیشترین شکایات ثبت شده به بیمه قرار دارند. شرکت ها

کدام شرکت ها بیشترین شکایات بیمه ای را دارند؟

بر اساس این آمار تعداد شکایات به بیمه دانا در مجموع ۱۰۹۱ مورد و به ۱۰۶۴ مورد رسیدگی شده است که از این تعداد ۹۳۷ شکایت وصول و ۱۲۷ شکایت وصول نشده و ۲۷ شکایت دیگر در حال رسیدگی است.

در رتبه دوم بیمه ایران با ۶۶۴ شکایت از این شرکت قرار دارد. از این تعداد به ۶۴۱ شکایت رسیدگی شده که ۳۰۱ مورد وصول و ۳۴۰ شکایت وصول نشده و ۲۳ شکایت دیگر در حال رسیدگی است.

در رتبه سوم شکایات از شرکت ها، بیمه آرمان قرار دارد که ۶۰۸ شکایت ثبت و به ۵۹۴ مورد رسیدگی شده است که از این تعداد ۴۴۷ مورد وصول و ۱۴۷ مورد وصول نشده است. همچنین ۱۴ شکایت دیگر نیز در این مدت در حال رسیدگی است.

کدام شرکت ها کمترین شکایت بیمه ای را داشتند؟

بر اساس این آمار سه شرکت بیمه فردا، بیمه امید و بیمه توسعه کمترین میزان شکایت را به خود اختصاص داده اند. تعداد شکایات ثبت شده در بیمه فردا تنها یک مورد بوده که هنوز به آن رسیدگی نشده و در دست بررسی است. ۱۲ شکایت مربوط به بیمه امید ثبت و به ۹ مورد رسیدگی شده که از این تعداد ۴ شکایت وارد و ۵ شکایت وصول نشده و ۳ شکایت دیگر در دست بررسی است.

در رتبه سوم بیمه توسعه، ۱۷ شکایت ثبت و ۱۶ شکایت رسیدگی شده که ۹ مورد وصول و ۷ مورد وصول نشده و یک مورد هنوز رسیدگی نشده است.

کدام رشته بیمه بیشترین شکایت را دارد؟

در رابطه با درصد شکایات از رشته های بیمه، شکایات مربوط به حوزه شخص ثالث با ۴۳.۱۹ درصد در صدر جدول قرار دارند و دو حوزه درمان و بدنه با ۲۱.۳۱ درصد و ۱۸.۶ درصد بیشترین سهم شکایات را دارند. به ترتیب. رشته های بیمه را تعیین کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا