اقتصاد جهان

شکایت تسلا از اتحادیه اروپا به دلیل تعرفه خودروهای برقی

براساس خبرگزاری TASNIM ، شرکت آمریکایی تسلا از این بلوک تعرفه های اتحادیه اروپا برای اتومبیل های برقی شکایت کرد.

دیوان دادگستری اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که این پرونده توسط شرکت تابعه تسلا در شانگهای ارسال شده است اما جزئیات دیگری ارائه نکرده است.

شکایت تسلا ، رویارویی اخیر بین سازنده خودرو ایلان مسک و مقام اتحادیه اروپا ، در یک مورد مشابه توسط BMW آلمان و چندین خودروسازی چینی ارسال شد.

در آگوست سال ۲۰۲۳ ، اتحادیه اروپا تعرفه های ضد ساسیده شده را با حداکثر ۷.۸ ٪ برای تسلا و تا ۳۵.۳ ٪ برای سایر اتومبیل های برقی تولید شده در چین تحمیل کرد. این تعرفه ها علاوه بر ۱۰ ٪ تعرفه واردات استاندارد در صنعت است.

این تعرفه ها طبق تحقیقات اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ در مورد حمایت ناعادلانه دولت چین برای صنعت خودروهای برقی انجام شد.

پس از معاینه ، بروکسل دریافت که تولید کنندگان خودرو چینی از وام با دلیل کم ، کشورهای ارزان و یارانه برای تأمین کنندگان خود ، از جمله تولید کنندگان فولاد بهره مند می شوند.

براساس این گزارش ، سال گذشته حدود ۳۰۰۰۰۰ واحد در چین در چین طبقه بندی شد.

براساس اعلام سازمان محیط زیست و محیط زیست ، تسلا بیش از هر مارک دیگری به منطقه صادر کرده است که ۲۸ درصد آنها در سال ۲۰۲۳ در اتومبیل های الکترو EU از چین درگیر هستند.

پس از جداگانه ، اتحادیه اروپا دریافت که تسلا کوچکترین حمایت دولت را از چین دریافت کرده است و به همین دلیل کمترین تعرفه است.

مدیران تسلا اعلام کرده اند که سیاست واردات خود را از چین برای مقابله با تعرفه های اتحادیه اروپا تطبیق می دهد. این شرکت در حال حاضر مدل ۳ را از شانگهای به اتحادیه اروپا صادر می کند ، در حالی که Y در برلین تولید می شود.

هیچ جزئیاتی از پرونده حقوقی شرکت در دست نیست. شکایتی علیه کمیسیون اروپا در دادگاه ، دومین دیوان عالی اتحادیه اروپا ، بررسی می شود و حكم می تواند به دیوان دادگستری اروپا تجدید نظر كند. این روند می تواند حدود ۱۸ ماه طول بکشد.

سخنگوی خرده فروشی کمیسیون اروپا ، اولو ژول ، در پاسخ به تسلاس گفت: “ما آماده دفاع از سمت خود در دادگاه هستیم.”

ایلان مسک ، مشاور رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ و یک منتقد متقاعد شده از قانون فناوری اتحادیه اروپا ، در مبارزات انتخاباتی آلمان از حزب Recht -Right آلمان حمایت کرد.

طبق اعلام انجمن خودروهای اروپا (ACEA) ، تعداد ثبت نام Tesla Zero -AutodeGien در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال گذشته به ۲۴۲.۹۴۵ واحد. برخی از کارشناسان فعالیت های سیاسی ماسک را عاملی برای کاهش فروش شرکت می دانند ، اگرچه این یک انگیزه برای خرید تسلا برای برخی از خریداران بود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا