اقتصاد جهان

شکایت تیک تاک از دولت آمریکا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، شرکت چینی موسس شبکه اجتماعی تیک توک به نقل از راشاتودی از دولت این کشور برای جلوگیری از اجرای پیش نویس قانون مصوب ماه گذشته کنگره آمریکا شکایت کرده است.

در صورت اجرایی شدن این لایحه، مالک تیک توک یعنی ByteDance مجبور به فروش برنامه خود خواهد شد و در صورت عدم اجرای آن با ممنوعیت کامل مواجه خواهد شد.

در ماه آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را امضا کرد که به ByteDance 270 روز فرصت داد تا فعالیت خود را در ایالات متحده متوقف کند.

اگر تیک توک این قانون را رعایت نکند، از فروشگاه های اپلیکیشن برای مشتریان آمریکایی حذف خواهد شد.

در شکایتی که روز سه‌شنبه به دادگاه استیناف ایالات متحده برای منطقه کلمبیا ارائه شد، TikTok استدلال کرد که این لایحه، حمایت‌های قانون اساسی کشور از آزادی بیان را نقض می‌کند.

در این شکایت، TikTok قانون محافظت از آمریکایی ها در برابر برنامه های کنترل شده توسط دشمنان خارجی را “نقض بی سابقه” حقوق متمم اول می خواند.

در این طومار، تیک توک نوشت: “برای اولین بار در تاریخ، کنگره قانونی را تصویب کرد که یک پلت فرم سخنرانی را در معرض ممنوعیت دائمی و سراسری قرار می دهد و مانع از مشارکت آمریکایی ها در یک جامعه آنلاین منحصر به فرد بیش از یک میلیارد نفر می شود.” مردم در سراسر جهان

بر اساس این گزارش، ByteDance همچنین استدلال کرد که استناد به نگرانی های امنیت ملی دلیل کافی برای محدود کردن آزادی بیان نیست.

چندین قانونگذار آمریکایی سال‌ها اصرار داشتند که TikTok به دلیل مالکیت چینی‌اش یک «تهدید امنیت ملی» محسوب می‌شود و به دنبال وادار کردن این شرکت به قطع روابط با شرکت مادرش ByteDance بوده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا