ترندهای روز

شکایت جدید در پرونده گروگانگیری افغان‌/ ماجرای ربودن گروه ایرانی داروسازی در افغانستان وارد مرحله‌ای جدید شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

این پرونده که در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران با بازپرس سالار صنعتگر در حال رسیدگی است، مربوط به اعضای یک باند اتباع افغانستانی است که چند تاجیک را در تهران به گروگان گرفته بودند.

شاکی جدید این پرونده امروز به دادسرا مراجعه کرد و وقتی مقابل بازپرس صنعتگر نشست، گفت: در سال ۱۳۹۸ شرکت داروسازی داشتیم و با تعدادی از همکارانم به افغانستان رفتیم، زیرا تصمیم به تاسیس نمایندگی گرفتیم. در کشورهای مختلف و جذب سرمایه گذاران مختلف برای این کار. برای انجام ما یک تماس در افغانستان داشتیم که به ما اطلاع داد که او یک سرمایه گذاری در کشورش پیدا کرده است تا بتوانیم دفتر نمایندگی شرکت خود را در آنجا ایجاد کنیم. همین موضوع باعث شد من و سه نفر دیگر به افغانستان برویم. زمانی که به آن کشور رفتیم، مقدمات اولیه را انجام دادیم و در نهایت سوار موتر شدیم تا به محل ملاقات با سرمایه گذار که در یکی دیگر از ایالت های افغانستان بود برویم. در میانه راه دو خودروی SUV راهمان را بستند. پنج نفر در دو ماشین بودند و همه آنها اسلحه داشتند. با تهدید سلاح گرم ما را از ماشین پیاده کردند. اول فکر کردیم راهزن هستند اما دست و پای ما را بستند و کتک زدند. سپس ما را به خانه ای متروک بردند و در آنجا حبس کردند. بعد از مدتی به سراغ ما آمدند و پس از تهدید به مرگ به ما گفتند که باید با خانواده هایمان تماس بگیریم تا هر کدام ۶۰ هزار دلار برایشان بفرستیم وگرنه ما را می کشند.

شاکی ادامه داد: ما چهار نفر که عرصه را تنگ دیدیم چاره ای جز این ندیدیم که خواسته آنها را برای خود برآورده کنیم. در نهایت برای پرداخت مبلغ درخواستی با خانواده های خود تماس گرفتیم. وقتی خانواده‌های ما از وضعیت ما مطلع شدند، برای هر کدام ۶۰ هزار دلار به این افراد به روشی که گروگان‌گیران گفتند، دادند.

این مرد ادامه داد: حدود دو هفته گروگان آنها بودیم و وقتی پرداخت شد دوباره دست و پای ما را بستند و در کنار جاده که نمی دانستیم کجاست آزادمان کردند. هر چقدر هم که سخت بود دست و پایمان را باز کردیم و به شهر رسیدیم و از آنجا به کنسولگری ایران رفتیم. ما شکایت خود را در کنسولگری ثبت کردیم. از کنسولگری ما را به ایران فرستادند. البته وقتی به ایران آمدیم شکایت کردیم. از آن زمان تاکنون خبری از این پرونده نشده است اما همچنان باز است.

شاکی در پایان گفت: چند روز پیش خبر گروگان های تاجیک را شنیدیم و عکس متهمان را در رسانه ها دیدیم که دو نفر از متهمان را شناسایی کردیم و به احتمال زیاد دو نفر از دستگیر شدگان مردم در میان گروه ۵ نفره ای بودند که ما را به قتل رساندند.

در حال حاضر با طرح این شکایت، رسیدگی به این شکایت جدید متهمان افغانستانی که به جرم دیگری دستگیر شده بودند، در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا